Gisteravond in goed gezelschap een aantal prachtige wijnen gedronken.
Heb geen notities gemaakt maar wil er een aantal graag noemen:
Vintage Champagne 1990 waarvan ik de naam van het huis kwijt ben (Eelco verkocht ze destijds hoorde ik…..) 92/100
Hans Wirsching Franken Silvaner 1990 Iphofer Kronsberg auslese 93/100 erg moeilijk te plaatsen. Veel geste d'orange
Knoll Smaragd Grüner Veltliner Ried Loibner Loibenberg 1997 97/100 wijn werd gedurende avond steeds complexer
Kistler Chardonnay Les Noistieres 2004 94/100 verrassend genoeg nu wel meteen herkend als Chard nieuwe wereld……
Janasse Vieilles Vignes CdP 2007 fluweel dik geconcentreerd sap! zoooooooo lekker 98-100/100
Paul Autard CdP cuvee Juline 2007 nondeju…weer zo lekker! zwoel, dik, sexy, woooow 96-99/100
Hill of Grace Henschke 2002 2e keer dat ik Hill of Grace in mijn glas heb……meteen heb je in de gaten dat je een grote wijn in je glas hebt…..iedereen stil……daarna de oehhhs en aaaahhs. Waanzinnige wijn! Rijk, geconcentreerd, in zijn huidige “jeugd” nog wel te herkennen als Australian Shiraz maar van een elegantie wat je zelden of nooit tegenkomt in Australië (ik alleen nog maar geproefd bij de 2 topcuvees van Henschke) 99/100
Aalto PS 2005……weer zo'n zwoele verleidelijke neus! en wederom een zeer geconcentreerde wijn met heel veel potentie, maar nu al zoooo lekker! 96+/100
Heymann Löwenstein Uhlen Roth Lay Long Goldkapsel auslese 2006 93+/100 prachtige wijn, maar nog veel te jong om supercomplex te zijn. Dat gaat ie zeker ontwikkelingen als het fruit wat gaat verdwijnen
Mannen mannen wat een wijnen! Een fantastisch rijtje! en zoals al zo vaak geschreven…..Zuid Rhone 2007 is grootser dan groots! X(
Tegenvaller voor mij was Beaucastel 1988 82/100. In de neus was ie zelfs dood….in de mond stond hij nog wel overeind maar bracht hij mij geen vreugde
La Tour Blanche 1975 had kurk……….:X
Hasta Luego
John