Lirac en Tavel

• Gerald

We gaan weer eens op vakantie naar de Rhone en willen ook eens naar Lirac en Tavel. Uiteraard willen we rose proeven en kopen. Wie heeft leuke tips, bij voorkeur rolstoeltoegankelijk. Voor andere leuke rolstoelvriendelijke wijntips houd ik me ook aanbevolen. Groet Gerald

• MaartenZzzzz

Rolstoelvriendelijkewijnproeverij…..mooi scrabble woord…. zeker 3 keer woordwaarde.

• tomm

top in lirac is domaine mordorée . gezien het proeflokaal op gelijkvloers ligt, en bovendien vrij ruim en net is naar provençaalse wijnboer-standaarden, denk ik dat het toegankelijk is voor rolstoelgebruikers.

ps : vergeet niet naar de “plume du peintre” 2003, 2005 en 2007 te vragen. voor geïnteresseerde bezoekers openen ze met veel plezier een fles ter degustatie :)

veel plezier

• John Copier

In Lirac en Tavel zit Domaine de La Mordorée. Tom schreef het al. Met afstand denk ik de beste in dit gebied. Domaine Grand Verneur in Orange staat een ietsiepietsie in de schaduw hiervan. Dan wat mindere goden. Domaine La Coste du Puy in Roquemaure (mooi plaatsje) en Domaine Duseigneur in St laurent-des-Arbes. Dan ben ik in Lirac uitgeput. In Tavel zit Domaine de La Rocalière. De laatste is comme si comme ça maar heeft wel puike rosé.

John

• JoostB

Gerard,

Zoals al gezegd Mordorée is met afstand de beste, maar er is zeker meer goeds te vinden in de regio, bijvoorbeeld:

Chateau d'Aqueria

Domaine Lafond Roc Epine

Santé,

Joost

• Gerald

Dank u, dank u, ik vertrek morgen richting Zuiden en ga een aantal tips opvolgen.

Au revoir Gerald