usseglio 2007

• Peter Z.

Nu in het glas, de “gewone” Pierre Usseglio Ch9dP 2007. Ongelooflijk, wat een wijn…

Enorme concentratie en daarmee een echt dikke bek vol wijn met vooral kruiden en donker fruit, het enige minnetje is het tikje alcohol. Al met al een beest van een wijn in deze prijsklasse, 92/100 op mijn schaal.

Als dit de “gewone” cuvée is, kan ik me wel iets voorstellen bij hun topcuvées. Zoals vaker gezegd op dit prikbord (en niet verder doorvertellen ;) ) … 2007 en Chateauneuf lijkt een hemelse combinatie!!

Cheers

Peter Z.

• tomm

volledig mee eens peter . gisteren en eergisteren is hier ook een flesje van gesneuveld :-)

• Hendrik de vierde

Tom doe mij er a.u.b. maar 6

Ik koop al jaren geen F@#%^wijn meer maar voor die 2007 maak ik een uitzondering.:)o

• Dick Schinkel

Tom doe mij er a.u.b. ook maar zes (:D

Met smakelijke groet Dick

• VinnoTim

Beste Peter,

Ik help je er ook van 6 af

Groet Tim

• Peter B

Tom,

Ook ik heb wel interesse in 6 flesjes.

Gr.

Peter

• tomm

peter b, hendrik iv, dick, chris w, vinnotim,

Beter om dit buiten pb af te handelen. Kunnen jullie een mailtje zenden naar

• Olaf

Ben afgelopen donderdag bij Usseglio geweest en met Thierry Usseglio geproefd in zijn kelder. Hij vertelde me dat hij voor de 2008 geen drie CDP cuvees gaat maken maar enkel de ‘tradition’. Dus geen 'mon aieul“ en geen ”deux freres". Alles gaat in de tradition. Blijkbaar zijn er meerdere wijnproducenten die dit met de 2008 gaan doen. Hij heeft me de eerste assemblage test van de 2008 laten proeven en behalve een lichte sulfiettoets was dat toch een zeer geslaagde assemblage.

Naast zijn CDP was ik aangenaam verrast door zijn gewone côtes du Rhône 2008 à €7,80. Een super prijs/kwaliteits wijn voor iedere dag. Veel rijp rood/zwart fruit met wat confiture en cassis. In de mond een heerlijk fruitbom en sappige lichte tannine. Een aanrader.

Tradition 2006:16,5

Tradition 2007: 16

Mon Aïeul 2006: 18-19 (top)