PN Alion 2002

• Dick Schinkel

Ter voorbereiding van de Top Spanje2 proeverij morgen, om de smaakpapillen alvast te activeren :)o ,

een flesje Alion 2002 opengemaakt.

En wel fles no:182276

Kleur : Robijnrood

Neus : Dik rijp rood fruit van bramen en donkere kersen, kruidig, pepertje, laurier en een vleugje vanille

Smaak : Ook hier weer dat rijpe fruit, en de tanientjes nu meer afgebouwd dan 1,5 jaar geleden.

Niet te zwaar in de mond maar meer elegant, en een ietssie romig in de finale.

Voor mij nu volledig op dronk; 17,5 puntjes geef ik hem op dit moment.

Met Smakelijke Groet Dick

• Eelco van Wieringen

Das veel Dick, heel veel. Fijne dag morgen.

Salut,

Eelco

• w3ssen

Mede door de goede dingen die ik op dit PB over deze wijn las heb ik 'm laatst gekocht.

Maar wat is de ideale wijn/spijs combi erbij?

William

• Eelco van Wieringen

Ik zal het nog maar eens zeggen. Van belang is de SAUS die je bij de wijn serveert. Het stukje vlees, vis, kaas, of paddestoel is van secundair belang.

Ik ga er nu niet diep op in, maar dit wil ik wel kwijt: bij dergelijk krachtige wijnen met een hoog aromatisch gehalte, hoort een dito saus. Bij voorkeur eentje op basis van een glace. Deze kook je in met wijn/port en eventueel andere smaakmakers. Luister daarbij heel goed naar de wijn. Beheers je dit kunstje goed, dan geraak je in de hoogste regionen die de gastronomie voor oplettenden in petto heeft.

Salut,

Eelco

• Eelco van Wieringen

Johnneman van T., dit lees je wel: ik kan je niet bereiken op het door jou opgegeven emailadres, ook niet met een reply op jouw bericht. Wat schort er aan?

Salut,

Eelco

Die een nieuw motto zoekt

• Juan

mailbox zat vol……inmiddels weer leeg…..