WineSpectator proeft Ch9 2007

• Peter Z.

Via een handelaar krijg ik een recente WineSpectator “Insider” bijlage gedateerd 15/7 toegestuurd met daarin wat Ch9 2007 proefnotities en scores.

Opvallend lage score voor Usseglio Deux Freres 2007: 92/100. Dit moet haast wel een foute fles zijn geweest, overal lees ik lovende verhalen over deze wijn. Zelf nog niet geproefd, dus ik moet uitgaan van wat ik lees.

Verder bevestigende score's voor de op dit prikbord inmiddels vaak voorbij gekomen wijnen:

Clos des Papes 2007: 97/100 (en daarmee de hoogst gewaardeerde Ch9, 8000 kistjes gemaakt)

Barroche Pure 2007: 96/100 (slechts 360 kistjes)

Cristia VV 2007: 96/100 (500 kistjes)

Helaas (of beter: gelukkig) geen Ferrand score :)

Ook geen Janasse, terwijl de VV en Chaupin zo mooi zijn….

Cheers,

Peter Z.

• Hendrik de vierde

Binnenkort al die F#@!& flessen in mijn keldertje.

Ben ook heel benieuwd of ze niet zeer binnenkort op de “marktpagina ”te koop staan:D

uw Hendrik

p.s. de gewone Usseglio viel mij niet tegen

• tomm

'k viel ook zo wat achterover van de 2 frères.

De 96/100 voor Pure is veeeeeel te weinig.

btw, Fiancée 94/100 is ook vermeldenswaard (ik vermoed dat er nog prikkers die wijn in de kelder hebben).

• tomm

hendrik de vierde schreef

p.s. de gewone Usseglio viel mij niet tegen

asjemenou !!!!!!!!

• Willem(***)

Hoi Peter,

ik lees net dat Decanter St Emilion 2006 heeft beoordeeld en daar de Figeac hoger waardeert dan Angelus en Cheval Blanc :S

• Harry

De 2Freres behoort zonder twijfel tot de beste 2007 CdP wijnen ……..probleem met WS is dat de wijnen offliceel alleen op kantoor in NY worden geproefd en gescoord met als gevolg erg late reviews en niet zelden geen……..er zitten behoorlijk wat gaten in de proefnotities c.q. scores….