Wijn proeven rondom Bergerac/Montignac

• Jan

Prikkers,

Vrienden van ons zijn met vakantie in de buurt van Bergerac en vragen mij om advies om wijnboertjes te bezoeken om wat mooie wijn te kopen.

Graag ontvang ik (zij) tips voor rondom Montignac en straal van 30 km rondom Bergerac.

Het zijn genieters van goede wijn maar geen extreme kenners. Dus de beleving van het bezoeken van een leuke wijnboer is ook belangrijk (maar wijn moet ook ok zijn, geen toeristenfuik).

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

Groeten,

Jan

• John Copier

Jan,

Ik heb niet naar de afstand tot Bergerac gekeken. Lees dit verslag in Perswijn. http://www.perswijn.nl/column/1034/domaine-de-l-ancienne-cure–goed-voor-het-humeur.html

Dit huis is gewoon goed. Wat heet. Van deze wijn(en) word je blij.

L ‘Abbaye Domaine de L ’Ancienne in Colombier. Afspraak maken voor je bezoek. De mensen spreken Nederlands. In het verslag van Perswijn wordt de plaats Agen genoemd. Ga in die plaats naar de markt. Er is een overdekte markthal in het centrum. Ga opzoek naar de Agenpruimen. Die MOET je geproefd hebben. Buitengewoon (in kapitalen) lekker.

In Colombier zit ook Château de la Jaubertie. Ook hier geldt dat je een afspraak moet maken. Dit kan in het Engels.

Op internet zijn de verdere gegevens wel te vinden.

John