enkele C9dP 2007 en Galardi 2006

• tomm

gisteren een goede vriend op bezoek die mooie wijnen ten zeerste apprecieert, doch geen tijd heeft om er veel kennis over te vergaren. of 2007 nu een goed of slecht jaar is in C9, Clos des Papes één van de betere domeinen is, de Ferrand een hype is op het prikbord, … : het zal hem een worst wezen. samen met mijn echtgenote vormden ze een ideaal koppel om een objectief oordeel te krijgen.

geschonken :

Clos St Jean 2007 (basis C9)

Usseglio 2007 (basis C9)

Clos des Papes 2007

de Ferrand 2007

Alle vier wijnen werden ten zeerste geapprecieerd. Mijn echtgenote had een voorkeur voor Clos St Jean als beste van het kwartet (was ik enigzins verbaasd over gezien ik de stijl van Clos St Jean eerder mannelijk vind). M'n kennis prefereerde, net als ik, de Ferrand.

Kwalitatief leunden de wijn dicht bij elkaar aan.

Afgesloten met een Terra di Lavoro 2006 !!!! Fantastische wijn die als een kruising smaakt van Montus Cuvée Prestige en Lafite Rothschild. Power wijn waar je haar van gaat rechtstaan.

Vandaag wel wat pijn in het haar …

• Peter Z.

Hi Tom,

Wat een toeval. Gisteren ook vrienden op bezoek gehad met zo ongeveer dezelfde wijninteresse als jij noemt.

Wij dronken, na de bubbel, net als jullie enkele mooie Ch9's: Usseglio 2007 (mooie wijn overigens) en Barroche Fiancee 2007 (wat een fantastisch mooie wijn, prachtige balans, super verleidelijk, echt een geniet wijn!!).

Het gelukkige verschil is dat ik deze ochtend geen pijn in mijn haren had :).

Cheers,

Peter Z.

• tomm

Hé, dat hoor ik graag van de Fiancée. Ik moet de mijne nog ophalen.

Usseglio was gisteren de minste van de vier, maar deze informatie heeft enkel waarde om de superioriteit van de andere te beoordelen. Het is een prachtige wijn en zoals eerder geschreven, het niveau van de vier lag dicht bij elkaar.

straks restjes Galardi en de Ferrand. misschien een goed medicijn voor de pijn aan m'n haar :)

• Hendrik de vierde

Vanavond voor het eerst met vrienden wezen eten bij KarelV te Utrecht met Clos des Papes 2007, en Rieussec 2001 onder de arm.

Moet zeggen een genoeglijke avond:D

Kurkgeld werd weggewoven na een paar glazen voor de bediening.

Volgens Harry zie ik het misschien verkeerd maar 100P.P.? Tikkie te veel extractie en zoetigheid naar mijn smaak voor die Clos.

97 Hendrikpunten max. Misschien eerst maar eens flink wat jaren wegleggen?

p.s. Rieussec 2001 is op dit moment fantastisch, en misschien wel superiuer aan Yquem 2001

• Hendrik de vierde

p.s. nagekomen bericht:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/4482177/__Meer_zin_in_seks_door_rode_wijn__.html?p=5,2

:D

• Juan

thanks Hendrik! vanaf morgen laat ik Angelique geen rode wijn meer drinken!!! eindelijk rust in Putte…….:)-D

Hasta Luego

John