Harry's boek

• JKo

KIJK!

Vandaag ontving ik mijn exemplaar van het nu al legendarische Chateauneufboek van Harry Karis!

Vanavond heb ik in ieder geval wat te doen….

Om dit feit te vieren heb ik vast klaar gezet:

a. 'n stapeltje lamracks

b. 'n fles Ch9 (hoe kan het ook anders) : Boisrenard 2000

Fijne avond allemaal!

Jeroen

• Juan

De Boisrenard 2000 is op dit moment geweldig in vorm Jeroen!

Heel veel plezier!

Hasta Luego

John

• Ruud Göebel

Gefeliciteerd Jeroen, geluksvogel! Jij hebt dan één van de weinige exemplaren die per luchtvracht zijn verzonden. Dat betekent tevens dat het mijne nog per schip onderweg is! :S

Ruud.

• Harry

Oke Ruud, heb nog EEN exemplaar over………….zal het maandag naar jou sturen…….

• Ruud Göebel

Geweldig Harry, you made my day! X(

Ruud.

• ArieH

Ook bij (mijn buren) was gisteren 2.6 kg Châteuneuf-du-Pape op de deurmat gevallen. Na een weekje Drôme met een uitstapje naar Cristia en Janasse, snel het pakket opgehaald en doorgebladerd.

Harry, het is een geweldig mooi boek geworden. Diep respect voor het vele werk van de afgelopen jaren. Met recht een ‘definitive work’ over dit prachtige wijngebied!!!

Prachtige foto's, heldere lay-out, heel veel informatie over de historie, grondsoorten, ontstelen, de Mistral, de speciale Cuvées en Ufo's. En natuurlijk een beschrijving van heel veel wijnmakers met algemene informatie en uitgebreide informatie over het wijnmaken. En dan die foto's!!!!!!!!

Harry een genot om te lezen, nogmaals mijn complimenten en een ‘must’ voor iedere Ch9dP liefhebber/liefhebster.

Nog even terug naar Domaine de Cristia, Janasse en Le Verger des Papes.

Met Dominique de gewone Cuvée, de VV en de Renaissance 2007 geproefd. Stuk voor stuk prachtige wijnen, de VV is een echte krachtpatser en de Renaissance is zijdezacht, prachtig rond en heel veel diepte. Voor mij de onbetwiste winnaar.

Daarna naar Domaine de la Janasse waar de VV 2007 al was uitverkocht. Chaupin is top en de CdR ‘Les Garrigues’ 2007 is een echte aanrader.

Met het gezin van een heerlijke lunch genoten bij Le Verger des Papes. Heerlijke gerechten, prachtig uitzicht en de witte Clos du Mont Olivet 2008 en de rode 2006 smaakten wonderwel bij 32 graden C en een forse Mistral. Maar toen wist ik nog niet wat ik nu weet van Mistrals én Ufo's!!!!!

Groet, ArieH

• Juan

Hey Arie,

Mooie week gehad volgens mij!

Bedoel je dat de Vieilles Vignes 2007 van Janasse op het domein al helemaal uitverkocht is? Heb deze wijn nu 4 keer gedronken…man man wat een wijn! Voor mij een perfecte wijn en daarmee 100 punten waard….

Hoeveel flessen VV worden er eigenlijk gemaakt?

Vwb Cristia….ik ben een echte liefhebber van krachtpatsers en was dus ook helemaal weg van de Cristia VV 2007. De Renaissance heb ik niet geproefd, maar zal gezien jouw omschrijving ook niet mijn keuze zijn…..

Fijne zondag nog….

Hasta Luego

John

• ArieH

Dag Juan,

Op het domein was de VV inderdaad uitverkocht. Gelukkig heb ik in het voorjaar een paar flesjes besteld die ik in oktober ga ophalen. Volgens het boek van Harry worden er 14.000 flessen VV gemaakt.

Verkijk je niet op de kracht van Renaissance. Daar zit 30% Mourvèdre in!

Groet,

ArieH

• Hendrik de vierde

Volgens Weinpalais worden er 5 tot 6 duizend flessen gemaakt.

Hoe dan ook, 15.5% alcohol zucht..

Heb nog wat extra gekoeld maar al met al mag mijn portie naar Fikkie>:D<

• Fikkie

Geef mijn portie maar aan Fikkie

Dank u ! wanneer kan ik de kisten verwachten?