Ook bij (mijn buren) was gisteren 2.6 kg Châteuneuf-du-Pape op de deurmat gevallen. Na een weekje Drôme met een uitstapje naar Cristia en Janasse, snel het pakket opgehaald en doorgebladerd.
Harry, het is een geweldig mooi boek geworden. Diep respect voor het vele werk van de afgelopen jaren. Met recht een ‘definitive work’ over dit prachtige wijngebied!!!
Prachtige foto's, heldere lay-out, heel veel informatie over de historie, grondsoorten, ontstelen, de Mistral, de speciale Cuvées en Ufo's. En natuurlijk een beschrijving van heel veel wijnmakers met algemene informatie en uitgebreide informatie over het wijnmaken. En dan die foto's!!!!!!!!
Harry een genot om te lezen, nogmaals mijn complimenten en een ‘must’ voor iedere Ch9dP liefhebber/liefhebster.
Nog even terug naar Domaine de Cristia, Janasse en Le Verger des Papes.
Met Dominique de gewone Cuvée, de VV en de Renaissance 2007 geproefd. Stuk voor stuk prachtige wijnen, de VV is een echte krachtpatser en de Renaissance is zijdezacht, prachtig rond en heel veel diepte. Voor mij de onbetwiste winnaar.
Daarna naar Domaine de la Janasse waar de VV 2007 al was uitverkocht. Chaupin is top en de CdR ‘Les Garrigues’ 2007 is een echte aanrader.
Met het gezin van een heerlijke lunch genoten bij Le Verger des Papes. Heerlijke gerechten, prachtig uitzicht en de witte Clos du Mont Olivet 2008 en de rode 2006 smaakten wonderwel bij 32 graden C en een forse Mistral. Maar toen wist ik nog niet wat ik nu weet van Mistrals én Ufo's!!!!!
Groet, ArieH