Vooroordelen

• Willem G

en Amerikanen…..vele zullen wel waar zijn….

Maarrrr, zojuist geluncht in Las Vegas bij Lotus of Siam, een aan de buitenkant onooglijk uitziend Thais restaurant..

Wat dronken we er bij? Een Graacher Himmelreich Auslese uit 1997 van Prüm. Geserveerd op perfecte temperatuur. Een mooi, smaakvol en elegant glas. (En er stonden minstens 100 Duitse rieslings keurig gesorteerd op de kaart.)

En waar dronken we het uit? De originele Riedel Rieslingglazen (zonder stip, dus eerste kwaliteit.)

Het leven kan wel leuk zijn!

Groeten,

Willem G.

• Peter Z.

Hi Willem

Zo zie je maar weer.

En na je bezoekje aan Vegas … wordt Pingus nu je huiswijn? :)o

Cheers

Peter Z.

• Willem G

…..zojuist weer teruggekeerd van “The Strip”………en helaas…….mijn huiswijn wordt Cotes du Rhone 2007…. ;)

• TGG

Las Vegas,

Ben er de laatste jaren een paar keer geweest, ja, daar heb je prachtige restaurants met een vaak nog mooiere wijnkaart…. en met de huidige koersen…… was het vorig jaar nog goed betaalbaar :-)

TG

• Willem G

LV……., het is mijn eerste en misschien ook wel laatste keer, want ik vind de Nationale Parken veel meer de moeite waard. Maar ja, als je er langs komt, moet je het gezien hebben.

Ik vind de prijzen op deze restaurantwijnkaart nog steeds prettig. De Duitse topproducenten stonden daar op met hun ausleses van recentere jaren vanaf 40 dollar, ongeveer 30 euro. De wijn die ik dronk was wat duurder, maar nog steeds betaalbaar.

Wat mij trof, was dat in deze toch ietwat barbaarse stad, waarbij oppervlakkige bijna barbaarse geneugten de hoofdrol spelen, zo mooi gegeten en gedronken kan worden voor prettige prijzen.

Groet,

WG.

• Willem G

Ik snap het (inmiddels niet meer zo) nieuwe prikbord misschien nog niet helemaal, Maar mijn reactie van 08.57 was een reactie op de bijdrae van TG, maar in mijn scherm komt mijn reactie boven de reactie van TG terecht….een beetje verwarrend….

• TGG

Inderdaad Willem, soms doet het PB een beetje raar met een reactie.

Ik ben de afgelopen jaren een paar keer in LV geweest voor werk, in de Venatian >:D<

Kijk, dan is het dinner en de wijn ook nog eens betaald! (overigens natuurlijk wel binnen alle redelijkheid)

Het mooie van LV is dat er ontzettend veel Franse wijnen op de kaart staan, en dat er uitstekende restaurants zijn, inderdaad allemaal betaalbaar.

Overigens kennen ze daar geen sommelier, men noemt zich daar “Wine Director”

Theo

(die het met je eens is dat de parken veeel mooier zijn, maar ja, je hebt bv Zion, death valley en Bryce binnen een paar uur rijden)

• Dick Schinkel

Gee,

Idd een indrukwekkende wijnkaart, voor elk wat wils :

http://www.saipinchutima.com/LotusofSiamWineList.pdf

Met smakelijke groet Dick

• Robèrt Koopman

En als je dan toch in de buurt bent, ga eens kijken bij de Nevada Test Site, “paddestoelkwekerij” uit de jaren ‘50 en ’60 B)

• Willem G

Theo,

Ik zit (bewust) niet aan the Strip, maar als ik hier nog eens kom ga ik in het Bellagio zitten, met uitzicht op de vijver. Maar, toegegeven; the Venetian ziet er ook mooi uit. Ik heb er niet gegeten.

Bryce is prachtig! Zion waren we gisteren. Daarvoor Capitol Reef, Arches, Monument Valley, Antelope, Grand Canyon en Joshua Tree. Morgen naar Death Valley. Een bizarre vakantie die ik iedereen aanraad.

De temperatuur is hier momenteel boven de 45 graden overdag, dus we drinken veel (water) en eten beperkt. De Thai vandaag was lunch en diner tegelijk.

Maar ik kan me heel goed voorstellen, dat als je hier in het voor- of najaar zit, je in LV culinair ook kunt genieten.

Groet,

Willem G.