Boekenhoutskloof Syrah

• Hendrik de vierde

Nu in het glas de Syrah 2005= jammie(:P)

Op de site van de bekende Amsterdamse wijnhandelaar Ton O las ik dat de 2007 al (tijdelijk) is uitverkocht.

Iemand toevallig al gedronken?

En hoe verhouden 2005-2006 en 2007 zich tot elkaar??

Hendrik

p.s. R+U kom er maar in:D

• Peter Z.

Hallo Hendrik,

Paar weekjes terug een leuke syrah ra ra proeverij gehad, met onder meer Boekenhoutskloof 2005. Was mooi, maar zeker niet de mooiste van de avond :)o

De 2006 schijnt beter te zijn dan 2005, al heb ik hem zelf niet gedronken (en ook niet in huis). De 2007 zal nog niet op de markt zijn, toen ik jou de 2006 bracht zo'n 8 maanden geleden bij de 100 punten proeverij, was deze pas net beschikbaar.

Cheers

Peter Z.

• Ruud Göebel

Hendrik, alhoewel ik vaker dan een gemiddelde prikkert in Z.A. ben, is het mij nog niet gelukt om daar een Boekenhoutskloof syrah te scoren. De wijn is aldaar zeldzamer dan in Nederland. Ook op het domein zelf is de wijn altijd “uitverkocht”. We zijn ooit er in Franschhoek in geslaagd een fles te bekomen bij een lokale wijnhandelaar, de fles kwam uit een gereserveerde partij voor een lokaal restaurant en werd na veel aandringen uiteindelijk met veel tegenzin aan ons verkocht. Echter ik bewaar zeer goede herinneringen aan Boekenhoutskloof shiraz, tijdens de de shiraz -syrah proeverij in Leuven een aantal jaren geleden met veel prikkers. (weet echter niet meer welk jaar dat was)

Ruud.

• Hendrik de vierde

Peter,

2005 komt bij mij weg met 92/93 punten en de 2006 met 2 punten meer.

Daar heb je geen miskoop aan gehad!X(

Ben met name benieuwd naar de jaargang 2007.

Prijs / kwaliteitsverhouding is n.l. uitstekend.

je Hendrik

p.s. zal de leverancier van vorig jaar eens polsen:D

• Hendrik de vierde

Ruud,

trek graag zo n kloofje voor je open als je weer eens in de buurt bent.

Kun je iets zeggen over het Z.A. wijnjaar 2007 t.o.v. 2006 en 2005, en dan met name in F#$%^#hoek X(

Hendrik

• Juan

Die proeverij Syrah-Shiraz moet iets bijzonders zijn geweest…toch zeker 2 a 3 keer per jaar hoor ik wel ergens de hoogtepunten van die proeverij voorbij komen…..ik was toen helaas nog geen prikker, maar kan enorm genieten van dat soort “legendarische” proeverijen…….

Hasta Luego

John

• Udo Göebel

Hendrik de vierde Schreef:

——————————————————-

>> Kun je iets zeggen over het Z.A. wijnjaar 2007

> t.o.v. 2006 en 2005, en dan met name in

> Franshoek?

Beste Hendrik,

even wat wijn-opvoedkundige tips:

- Het is Franschhoek

- De syrah druifjes komen niet uit Franschhoek. De eerste jaren kwamen de druiven uit Somerset (op een steenworp van Ingwe), maar die wijngaard is nu een parkeerplaats. De laatste jaren is een wijngaard in Wellington de bron.

- Het is onzin om wat te roepen over een wijnjaar in het algemeen. De lokale verschillen zijn te groot.

- In het geval BHK kan je dus geen kwaliteitsverschillen verklaren door het verschil in wijnjaar

- De 2006 krijgt de hoogste score: ***** en de 2005 een half sterretje minder

Ik heb een paar flesjes 2006 en 2005 liggen en die laat ik minimaal 5 jaar oud worden.

Nog een andere wetenswaardigheid, BHK heeft eindelijk ook het licht gezien en heeft een wijngaard in Swartland gekocht. Callie Louw (de opvolger van Chris Mullineux bij TMV) wordt de wijnmaker.

• Ruud Göebel

Hoi Hendrik, dit is een fraaie uitnodiging, hartelijk dank! Ik steek dan Boekenhoutskloof c.s. 2005 in de rugzak, heeft weliswaar een half sterretje minder dan de syrah, maar daar merk je weinig van op een regenachtige doordeweekse dag.:)-D