Genoels-Elderen

• Udo Göebel

Afgelopen weekend mocht ik genieten van twee wijnen van het kasteel Genoels-Elderen. Het was alweer enkele jaren geleden dat ik hun wijn dronk. De goede reputatie werd waargemaakt.

Als apertief in een Hasselt's restaurant dronken wij:

Een krachtige donkergouden wijn, veel geur en smaak van de lie. Had een begeleidend toastje tapenade nodig.

Bij een gerechtje met een royale bol buffelmozzerella dronken wij:

Een gedeelte van de wijn heeft houtlagering gehad, mooie combinatie van de rokerige tonen met voldoende frisheid.

Twee zeer aangename glazen!

• tomm

hasselts restaurant udo ???? ik woon op grens genk/hasselt/bokrijk : ben benieuwd welk restaurant het was

• Udo Göebel

We hadden drie restaurants op het oog:

Jurgen Eetboetiek

De Goei Goesting

JER

Uiteindelijk is het De Goei Goesting geworden. Prima sfeer, mooi binnenterras. Bediening wat traag en moeilijk om contact mee te maken, maar het zat ook vol. Gerechtjes aan de dure kant (voorgerechtjes rond de €20,-, hoofdgerecht gebakken Noordzeetong €30,-) maar de kwaliteit goed. Prima klassieke wijnkaart met vooral een goede collectie Limburgse wijnen.

Rare huisregel:

Om het lange wachten te voorkomen en de kwaliteit te kunnen blijven verzekeren vragen we om vanaf 5 personen te kiezen uit max. 4 verschillende gerechten per tafel. En vanaf 6 personen uit max. 3 verschillende gerechten per tafel.

Alles bij elkaar een voldoende.

Hasselt bij mooi weer is een aanrader, veel terrasjes, goede sfeer. Als het gaat regenen duik je binnen bij de bevlogen Luis van het Portohuis, met een uitstekende selectie Portugese wijnen.

• tomm

de twee andere staan waarschijnlijk culinair net een ietsiepietsie hoger, maar goei goesting heeft een hoger gehalte om aangenaam te vertoeven (gasten, interieur, ..). verwondert me niet dat het overladen zat, zaak is heel populair. en inderdaad, niet echt een p/k restaurant.

Luis van het Porohuis zegt me niets ? ik zoek het eens op .

• Udo Göebel

Het ‘jaarlijks verlof’ speelde ons parten in de keuze.

Ook Luis gaat met verlof, maar als je een keer in de buurt bent zeker even opzoeken. Er staat een flinke collectie porto's open om te proeven.

• Kristof

In Hasselt is le figaro wel een aanrader en ze hebben clos d'opleeuw op de kaart, als je tegen wat hout kan is dat een super chardonnay, zeker ivm Genoels-Elderen. Het ligt evenwel even buiten het centrum.

Kristof