La Tour of Latour

• jenny.hmns

Ik kom “erin”;-)

First of all ik heb er geen etiket van, dus uiteraard ben ik geïnteresseerd

Cru Bourgeois??, lang geleden misschien, maar m.i. bestaat het chateau allang niet meer

Kan er weinig over vinden, als je de naam van de eigenaar kunt achterhalen kun je misschien er achterkomen hoe het Chateau nu heet.

ben er wel nieuwsgierig naar ;-)

groetjes

jenny

• Ruud Göebel

Hoi Jenny, leuk dat je reageert, als jij het al niet weet, wie moet het dan wel weten, ik ben al een uurtje of 6 met onderwerp bezig geweest en kom er niet uit. Het wijngoed moet ooit door één der buren zijn overgenomen maar door wie? Dit Is de vraag van:

Ruud.

• jenny.hmns

Hoi Ruud

Kan er ook helemaal niets van vinden.

Daarom zou ik graag willen weten of er een eigenaar bekend is, Sjaak staat dat in jouw oude Ferret?

Ik heb alleen een nieuwe (nou ja nieuw, jaren 70) maar daar staat hij niet in.

Heb bij de etiketten van andere “Milons” gekeken, La Fleur bv of Clerc maar nergens iets. Op één etiket jaren 70 van La Tour du Roc Milon staat een torentje dat in de verte iets op het Milon torentje lijkt maar dat is ook alles. De eigenaar van “du Roc” was toen Pierre Peyronie.

Hebben jullie daar iets aan?

groetjes

jenny

• sjaak kaptein

Had eigenlijk al afscheid genomen van het onderwerp.

Maar even het boek openslaan is een kleine moeite.

In 1929 was M.H. Ballade de eigenaar van La Tour-Milon.

Hij was tegelijkertijd eigenaar van Chateau Pouyallet-Milon.

Nogmaals wordt benadrukt dat de eigenaar er alles aan doet om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden

en dat de wijn nogal wat keren hoge onderscheidingen op concoursen behaalt heeft.

Sjaak Kaptein

• sjaak kaptein

Oei : Bethaalt moet natuurlijk behaald zijn. (typfoutje)

• MaartenZzzzz

Sjaak,

prikbord 2.0 heeft ondertussen een enorme groeispurt meegemaakt, het is nu mogelijk om je eigen teksten te wijzigen. De wonderen der techniek gaan eindelijk in ons voordeel werken.

• Theo

He toevallig. Ik vind hier in één van de dozen die ik onlangs via familie heb gekregen een: La Tour Milon 1945. De moeite waard om toch eens te proberen? Of kan ik beter mijn ontdekkingsdrang bedwingen en hem koesteren in de kelder? Heb trouwens ook nog een : Nuits St. George uit 1952, Chateau Coutet a Barsac (1957), Chateau de Barbe Blanche (1971), Chateau Neuf du Pape, Ets. Pere Anselme (1959), Pommard en Volnay van Jean Bouchard (1959). Weet iemand of dit interessante wijnen zijn? Bedankt alvast.

• JeroenB

Hey Sander,

Ik denk toch stiekem aan het chateau wat nu bekend staat als lafleur-milon, waarvan een deel van de wijngaarden toegevoegd zijn aan die van mouton.

Is te koop bij colaris in weert.

Groet Jeroen