zomaar wat wijnen.

• Chris

deze wijnen gingen er door dit weekend.hier de korte pn´s

1)

Reuilly Pascal Desroches 2006, een Loire met iets hout een klein zoetje en genoeg zuren om het geheel spannend te houden een ongecompliceerd glas wijn lekker tot de bodem . 14.5/20

2)

Weissburgunder Vitus 2007 van dr.Heger.

mooi wit fruit ook hier weer een lichte hout toets, de smaak vol en krachtig, rond en sappig, voor een weissburgunder een krachtige uitvoering maar dat kan je aan Heger wel over laten, voor hun instapper een prima glas. 15/20

3)

Chateuneuf du Pape 2007 van de Aldi

Ch9dP 2007 reserve des mages vlgs een vriend corbonic gemaakt ik geloof dat gelijk want deze wijn is licht, bijna limonade achtig later meer donker fruit en wat structuur voor het bedrag die ik moest betalen koopwaardig 14/20

4)

Fixin les Closdom. Berthaut 2005

Helaas op slot ,weinig geur en smaak aan te beleven moet nog een jaartje in de kelder nu al de zoveelste fles bourgogne 2005 die op slot gaat blijft er voorlopig maar vanaf tenzij mij iets aangeboden wordt natuurlijk ;-) geen score gegeven maar er zat genoeg in om over een paar jaar veel drink genot te geven.

5)

Gevrey-Chambertin les Seuvrées vieilles vignes Magnien1999

Dit is pas wijn, zeer geurig m.n. bosvruchten en hout sappig en mooi uit ontwikkeld in de smaak stevige structuur, stal en tabak en een lange finish hier hou ik wel van, wel modern gemaakt tegen het gelikte aan maar dat stoorde helemaal niet. 17+/20

6)

Chinon. dom. du Grand Bouqueteau 2005

dit is sprekend een moderne Chinon, opgevoed op hout , heeft het wat lastig na de Gevrey-Chambertin les Seuvrées maar het 2de glas is al beter meer sap en straffe tannines en heerlijk kersenfruit, 15.5/20

7)

Priorat 2002 finca al Puig.

Duidelijk een priorat wijn, herfstbos, duidelijk hout en ronde tannines, mooie bitters en zuren geen powerhouse maar meer op elegantie gemaakt komt ook vanwege het mindere jaar 2002 toch nog 16./20

8)

Priorat , Idus Val LLach 2003

Dit is een beest van een wijn van zeer oude Grenache en Carineia stokken, heerlijk zwart fruit zoals braam, luxe hout , mineralen , tabak en leer, zwoele tannines rijk en gelaagd haalt makkelijk het niveau van een top rhone zoals de Hermitage 2001 van Belle van vorige week. 18+/20

9)

Sauternes, Carmes de Rieussec, 2004 2de wijn van Rieussec zoete zooi uit bordot ,zoet/zuur balans is prima verzorgd, gedroogd fruit en een mooie zachte afdronk 15/20

10)

Port LBV, Quinta de Ventozelo, 1999

Mooie gave LBV met krentjes, ronde tannines klassiek gemaakt iets van donker fruit en gelukkig niet plakkerig zoet maar juist zuiver zoder meer een mooie LBV zeer koopwaardig ook!. 16/20

Gr.Chris,

• Juan

Chris,

Idus de Vall Llach is 1 van mijn lievelingswijnen uit Priorat. Komt vaak in de buurt van de Grand Vin en in enkele gevallen is hij net zo goed (2005)

Hasta Luego

John

• Chris

juan,

Heb ook nog wat 2004 op de plank mag ik daar het zelfde van verwachten als de 2003 Idus?

Gr.Chris,