Wekelijkse tekenfilm over wijn

• André

By The Grape lanceert tekenfilmserie over wijn

Hoe deel je wijnkennis en hoe bereik je een nieuwe doelgroep wijndrinkers op originele en vernieuwende wijze?

Derrick Neleman, oprichter van het wijnportaal www.bythegrape.com, kwam op het idee om een grappige en informatieve tekenfilmserie te laten maken rond het thema wijn.

De tekenfilmserie heet Merlot&Chardonnay, met druiven karakters in de hoofdrol.Zij presenteren een nieuwsrubriek vanuit hun belevingswereld, dat zorgt vaak voor hilarische momenten. Merlot en Chardonnay zijn vernoemd naar de bekendste druivenrassen. Stefan de Groot van Creative Cave ontwikkelde de druivenkarakters en produceert wekelijks een nieuwe aflevering. De muziek wordt verzorgd door niemand minder dan Candy Dulfer en Thomas Bank, die al eerder de muziek schreven voor de wijnfilm “Kissed By the Grape”.

Een wekelijkse online tekenfilmserie voor een doelgroep van 16 jaar en ouder is uniek in Nederland. Merlot&Chardonnay heeft als doel een nieuw publiek te vermaken en informeren over het thema wijn.

Elke woensdag verschijnt een nieuwe aflevering van Merlot&Chardonnay op www.bythegrape.com . De filmpjes mogen gratis worden herplaatst op andere sites.

Wat is By The Grape?

By The Grape is hét wijnportaal van Nederland en richt zich op de 2 miljoen wijndrinkers die er dagelijks zijn. By The Grape zet nadrukkelijk de wijndrinker centraal om deze op toegankelijke wijze te voorzien van inspiratie en kennisoverdracht rondom het thema wijn, met medewerking van bekende wijn- en culinaire experts zoals Nicolaas Klei, Onno Kleyn, Cuno van ’t Hoff, Janneke Vreugdenhil en vele anderen. By The Grape bedient hiermee een unieke groep wijnliefhebbers.

By The Grape onderneemt vanuit de overtuiging dat wijn een levensstijl is en de moeite waard om te ontdekken. Met een duidelijke mening en vanuit de overtuiging consumenten te helpen nog meer te genieten van wijn. www.bythegrape.com

• MaartenZzzzz

KNUPPEL_IN_HOENDERHOK_ALARM

Ik moet je zeggen, ik kijk (of liever keek) regelmatig op die site en het hoge libelle gehalte valt direct op. Het mogen dan “grote namen in de wijnwereld” zijn maar de commercie spat er, tot in het vulgaire, van af. De supermarktwijnen moeten verkocht worden en dat gaat van dik hout zaagt men planken. Ruit en Rijst zijn hele aardige meiden, Nicolaas Klei is een vriendelijke vent en met Cuno is het fijn twitteren maar serieuze wijnliefhebbers hebben werkelijk helemaal niets te zoeken op By The Grape. Het is ongelooflijk hard janken bij de keukentafel. Zoiets.

Dat ze allemaal een column moeten schrijven is leuk bedacht aan de redactie-tafel maar het resultaat is schrijnend, ik bedoel, het is nogal plichtmatig gedaan, het komt niet uit de ziel. Wekelijks 50 zinnen over wijn schrijven wordt krampachtig uitgevoerd en dat is logisch, de spontaniteit is er grondig uitgeramd. Kan me nauwelijks indenken dat ze er zelf blij van worden als ze het teruglezen.

Ik ga ook een boekje schrijven over supermarktwijnen en noem het simpelweg KUTwijn. Want dat is het vaak wel. Dat bent u toch wel met me eens?

• Hendrik de vierde

Maartenzzz,

kan ik vast inschrijven op een exemplaar van uw nieuwe boek?

Je kan het!!!

je Hendrik

• Udo Göebel

MaartenZzzzz, je bent dan ook niet de doelgroep en al helemaal niet om 03:57 :)-D

• MaartenZzzzz

Nee serieus, het is bedroevend armoedig om de dames een flesje dirk 3 prosecco te zien promoten. Je gaat mij niet wijsmaken dat ze het ook werkelijk een lekker glas wijn vinden. Kan niet, is simpelweg onmogelijk als je nog een beetje smaak in je smoel hebt. Zeepsop smaakt beter zullen we maar zeggen. Dat soort werk.

Het gezwets in de ouderwetse één tweetjes zijn zo transparant dat zelfs Maurice de Hond compleet overtreft wordt. Ik zeg…NIET DOEN!

• Udo Göebel

Niet zo zuur, ik zie geen Dirck prosecco maar een van Mitra voor een tientje. Ik zie lekkere biologische wijn. Ik zie een Soave van €28,50 etc

En trouwens ook Dirck111 verkoopt soms aardige wijnen.