Gisteren wat mooie wijntjes gedronken met Der Wilhelm Dreistern in Barendrecht om een hedonistisch tripje in Germanië voor te bereiden…..
Uiteraard alles blind:
Niederhausen Schlossböckelheim Hermanshöhle spätlese 2002 90/100 Heerlijk fris glas, helemaal niets mis mee, mooie balans. Ik zat er bovenop: Riesling Spätlese 2002…….soms zit het mee….B)-
Erdener Prälat auslese *** J.J. Christoffel Jr. 1994……95/100 Yihaaaaa zo jong en fris kan een oude auslese zijn! Der Wilhelm was er in ieder geval van overtuigd dat ie jonger was dan de voorganger…… euhhhh nee dus…..TOPglas!
Johannishof Pinot Noir 2000 89/100 Pinot Noir uit Oostenrijk…had er werkelijk niets van verwacht……viel niet tegen vergeleken met veel dure Pinot sapjes uit de Bourgogne…..
Bin 28 Penfolds 1994 92/100 Dit is nu weer zo'n glas waar ik vrolijk van word……volgens Parker had deze voor 2009 gedronken moeten zijn…..wat mij betreft nog zonder problemen minimaal 5 jaar voor de boeg voordat ie aan zijn terugreis begint. Heerlijke Australian Shiraz zonder poespas
Beringer Howell Mountain Bancroft Ranch 1995 Merlot 95/100 Topglas! meteen uit de fles heel veel brett in de neus maar na wat lucht neemt de complexiteit toe. Mooie boerse bordeaux stijl met in de afdronk een ietsiepietsie zoetje. Zeer verleidelijk…….wat komt er toch mooi spul uit Napa!
Beaucastel 1998……87/100….grrrrrrr mijn zoveelste tegenvallende “rijpe” C9dP in korte tijd. Blind dacht ik aan een Nebbiolo Barbaresco maar dan zonder zuren……Zuid Rhone dus…en dan ook nog zo'n topjaar…….Het lijkt erop dat ik moeite heb met het waarderen van rijpe C9dP als deze wijnen na andere wijnen komen. Als ik namelijk een C9dP proeverij heb met alleen maar dit soort wijnen, dan geniet ik er enorm van……vreemd dus….
Matarromera Reserva 2004 92+/100 mooie spanjaard die mij in de mond aan een Australian Shiraz deed denken……nog duidelijk erg jong met zwoele vanille en kirsch. Voor een Ribera del duero heel erg kruidig (positief)
Was weer een mooie avond…….B)
Hasta Luego
John