domaine de la Janasse Chaupin 2007

• tomm

na maanden van zwar(t)e ellende op de aandelenbeurzen eindelijk eens een dag zonneschijn in het financieel landschap … reden voor een toppertje uit Châteauneuf.

Snuf snuf, slurp slurp, gluh gluh … héhéhéh … deze wijn is veeeel beter dan in juni op het mei (en daar was ie reeds geweldig). geraffineerde bom van kirsh, creme de cassis, pure garrigue, rokerige mineraliteit en aardbei. stijl van de Ferrand doch zonder velpron en dikheid, van Charvin doch veel voller .. in feite een wijn die volledig in de stijl van Barroche Pure, 2007 is gemaakt (blind zou ik zweren deze wijn in het glas te hebben).

Geen dikke wijn maar door z'n finesse en puurheid scoor ik hem makkelijk 98+

te drinken : nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (:P)

advies voor de heren/dames prikkers die de beste 2007'ers uit C9 wijnen in de kelder willen : min. 1 fles van aanschaffen !!!!!

Technische fiche (met dank aan HK :)) :

100% Grenache

60 tot 80 jaar oude stokken

80% onttrost (of hoe zeg je dit in het nl ?)

ongefilterd

14 maand gelagerd : 70% in foudre and 30% in kleine eiken vaten (waarvan 25% nieuw)

afkomstig uit lieu-dit Chapouin

• Hendrik de vierde

Te drinken nu??

Tom dat kun je mij niet aandoen. Zie mijn eerdere posting over deze wijn:D

je Hendrik

• tomm

rij morgen je gras af, poets het ganse huis en loop achter een taxi aan … genoeg geld gespaard om een proeffles ter hand te nemen. WEEEEET : dit is geen dikke wijn, en een 100% grenache is het best onmiddellijk na het ontkurken te degusteren (niet gaan decanteren e.d.)

ben benieuwd hoe die atypische franse wijn overkomt bij een franse liefhebber pur sang

• Hendrik de vierde

Awel Tom,

ik rij mijn gras elke dag af !X(

Hier het berichtje waar ik op doelde:

Gepost door: Hendrik de vierde ()

Datum: 23 juli 2009 18:05

Door F%$#@ domheid ontvang ik volgende week 12 flessen Janasse Chaupin 2007 te veel.

Ruilen tegen andere leuke Ch9 misschien?

uw Hendrik

p.s. Pingus mag ook