seyssel en royal seyssel

• jenny.hmns

Prikkers wat is nou het verschil tussen Seyssel en Royal Seyssel

bedankt

mvg

jenny

• Ruud Göebel

Beste Jenny, volgens mij zit het in de druivensoorten: nl. Seyssel is rousette en Seyssel mousseux is rousette, chasselas en molette.

Ruud.

• Ruud Göebel

En bij soorten bedoelde ik natuurlijk druivenrassen! ;)

Ruud.

• jenny.hmns

Ik heb een etiket van Seyssel waar Altesse Roussette op staat en een (zo gauw bij de hand) waar methode traditionelle op staat, brut

groertjes

jenny

• jenny.hmns

Zit h'm het niet in de methode zoals bv. bij Cerdon, Die enz

groetjes

jenny

• Ruud Göebel

Jenny, de altesse is een synoniem voor roussette.:)

Ruud.

• jenny.hmns

dus een tikkie dubbelop, waarom dat dan??

groetjes

jenny

• Robèrt Koopman

jenny.hmns Schreef:

——————————————————-

> Zit h'm het niet in de methode zoals bv. bij

> Cerdon, Die enz

Oei, Cerdon…..

Sinds een wijnhandel in Amsterdam zijn deuren moest sluiten kan ik mijn favoriete Bugey-Cerdon niet meer krijgen….(td)

Jenny bedankt dat je me er aan herinnerde, zon is ook al weg….:P

Vreemd eigenlijk, die wijn was geliefd bij veel liefhebbers, dat niet een andere importeur daar mee verder ging?

• jenny.hmns

Hallo Robert

Zal wel te onbekend zijn in Nederland

Maar hoe het nou zit met die wel of niet koninklijke Seyssel kom ik niet uit

groetjes

jenny

• Ruud Göebel

Jenny, mijn antwoord was gisteren wellicht wat kort, want na 23.00 uur en dan mag er eigenlijk niet “gepost” worden op dit prikbord8-). Maar ik dacht dat ik duidelijk was. In de Seyssel stille wijn gaat de roussette (altesse). In de Seyssel mousserend gaan de druiven molette, chasselas en de roussette De laatste moet er voor minimaal 10% in zitten. Die Royal is een toevoeging van het huis Varichon & Clerc, dat de mousserende wijn als eerste heeft geëxporteerd. Deze firma is nu trouwens in handen van de Bourgogne gigant: Boisset. Als je meer wilt weten: DGS in Waddinxveen is de importeur.

Ruud.