Donderdag gingen bij ons de volgende flessen open en alles blind.
Hautes Côtes de Beaune rouge 2004 – Henri Latour & Fils redelijke wijn, sap aardige lengte en een klein bittertje na 15/20
Côtes du Rhône 2004 – Domaine de la Janasse
Dacht nog dat ik in de Bourgogne was maar arend maakte mij er op atent dat we in de Rhone waren beland voor mij niet zoveel neus iets oudering maar wel een prettig glas 14.5/20
Porcupine Ridge Syrah 2007 – bottled by Boekenhoudskloof Franschhoek
Hier moest ik Arend er op wijzen dat we niet meer in de Rhone waren maar nieuwe wereld wijn dronken, veel stal en mest hoog percentage brett vlgs mij, maar wel heerlijk drinkbaar geen allemans vriend 15/20
Hermitage 2000 – Delas
Heerlijke neus, ceder en bosfruit erg verleidelijk en sexy zeer mooie wijn we dachten alleen niet dat dit een Hermitage was zo zacht was deze wijn. Top 17+/20
Marques de Borba 2003 – Alentejo – J. Portugal Ramos
Helder glas wijn, zuiver met wit fruit had het wat moeilijk na de Hermitage
Puligny Montrachet 1er Cru Les Pucelles 2007 – Marc Jomain
Dit is pure verleiding heerlijke neus, rooster tonen, luxe hout en nu al heerlijk zacht geen ‘dikke’ wijn maar finesse 17/20 lijkt iets in niveau terug gelopen de laatste jaren
Corton Charlemagne Grand Cru 2006 – Rollin Père & Fils
Was de Puccelles al goed deze doet er nog een schepje boven op veel geur, massa’s fruit citrus en boterig en room en wat een magistrale afdronk alles klopt aan deze wijn 18+/20
Callia magna – Malbec Merlot 2006 – Bodegas Callia - Valle de Tulum - San Jean
Tja bij mij ging het kaarje nu wel uit, nog gezellig met de buren een 2de fles leeg gemaakt nl de
Ripassa Superiore 2001 – Zenato maar echt opgelet heb ik niet meer……….
Gr.Chris,