Heb gedurende de vier laatste weken een 20-tal verschillende chateauneufs 2007 gedegusteerd (regelmatig met Juan), maar de allereerste set van de lange reeks was het trio; Clos des Papes - Ferrand - La Janasse VV. Na 4 weken blijkt dat dit toevallig mijn top 3 zou kunnen zijn voor CNDP 2007.
Rangschikking na 4 weken thuisproeverijtjes: Op 1: La Janasse VV, op 2; Ferrand, Clos des Papes, Cristia VV Barroche Pure & Paul Autard's Cuvée Juline, op 3; Deus Ex Machina, Mon Aieul & La Janasse Chaupin. Tegenvallers in deze 4 weken ( en ja ik gebruik vrij frequent Parker als leidraad ) Cuvée Imperiale van Raymond Usseglio en nog meer tegenvallend (maar eigenlijk sluit deze altijd vrij snel) Les Origines van Grand Veneur.
Samenvattend: Al 15 jaar zing ik het dat CNDP topwijnen leverd, maar in 2007 is het niveau echt wel…..WOW.
Philippe Bravay van domein Ferrand vertelde me onlangs dat 2007 echt wel superkwaliteit leverde in de hele streek mààr 2009 is nog beter vertrokken in de wijngaarden, wel van dan af aan hou ik de meteo -bijna live- nauwlettend in het oog, laat ons nog 3 weken het beste hopen en dan !!!!!!!?