"straatje "E. Guigal

• Hendrik de vierde

Bij het opschonen van mijn keldertje kwam ik gisteren tegen 2 Ex Voto, 1 Landonne, een La Turque en een La Mouline. Allemaal 2003

Is ff wat nagesnuffeld, en voor zover ik kan zien is dat 500 Parker punten:D

Klopt dat?

Ex Voto heb ik gedronken en is heel mooi, La Turque, Fantastisch, maar die andere 2 zeggen mij niets:S

Iemand mee bekend?

uw Hendrik

• John Copier

Klopt niet maar zal wel dicht tegen de 500 punten zitten. La Landonne, is een buitengewoon mooie wijn, zeker geen 100 punten maar zal er toch niet ver vanaf zitten. En dan 2003! Ik zou die maar snel opmaken. Maar je bent aan het opschonen en dat lijkt mij voor deze fles het enige juiste. Je kan met slechtere de maandag beginnen. La Mouline zegt mij niets. Kan mij niet herinneren dat ik die in het glas heb gehad. Guigal, prachtig huis. Voordat je alles hebt uitgeprobeerd ben je een dikke maand verder.

Ben benieuwd naar de schaal van Hendrik. En kom nu niet met 100/100 want dat is deze La Landonne 2003 zeker niet volgens

John

• Ruud Göebel

Maar volgens Ruud dan weer wel John.:) “Dense purple to the rim with a nose of graphite, creosote, earth, olives, and black, black, black fruits, the primordial, full-bodied, monumental 2003 Cote Rotie La Landonne is amazing stuff. I suspect this is more akin to a dry vintage port than most Cote Roties ever tend to be, but the purity, the richness, the texture, the length are all out of this world. This wine does need some patience on the part of its purchasers, probably five years, more likely 8-10, but then one of the world’s most compelling elixirs will be at its peak for another 20-30+ years.” 100 Points, Robert Parker"

Ruud.

• sjaak kaptein

Zag hetzelfde straatje de afgelopen week ook op marktplaats staan en is daar nu verdwenen

La landonne en la mouline allebei in Ampuis gedronken.

Met zuinige hand geschonken door zoon Guigal die al aardig het oude mannen uiterlijk van zijn vader krijgt.

Beide wijnen zijn droomwijnen in alle opzichten.

Sjaak Kaptein

• Robèrt Koopman

Keldertje?

En dan toch dingen kwijtraken die pas bij het opschonen “boven water” komen?

Doe mij zo'n keldertje!

Ik ben al jaren Guigal-fan, daar maken ze mooie wijnen.

• Hendrik de vierde

It was nt me Sjaak!X(

Wat betr de puntjes: op Vinopedia staat 100 P.P., maar achter de wijn zelf 98.

Misschien middelen ze met andere puntengevers?

Hendrik

p.s. Sjaak, als ik zie dat er voor zo n fles 500 tot 1000 euro betaald moet worden, snap ik nog wel dat junior wat voorzichtig inschenkt:D

• Juan

Al deze wijnen een paar keer mogen drinken. De Ex Voto stond ook op de 100 punten proeverij in de Librije. Dat was voor mij (samen met Sassicaia 1985) de minste. Heb hem later nog eens gedronken en was weer niet onder de indruk (gezien reputatie en 100/100 PP) 91/100

De 3 Lala's uit 2003 vind ik geweldig! De Landonne en Turque zijn voor mij echte 100-punters, de Mouline gaf ik tweemaal 98+/100

Hasta Luego

John

• Hendrik de vierde

Dat weet ik Juan, maar zo slecht was ie ook niet.

Komt bij mij op 95 punten.

En dan te bedenken dat het bijna jouw flessen waren geweest:D

• Juan

haha nee ik heb niet geboden op die flessen destijds…heb een paar jaargangen Ex Voto gedronken en nooit echt onder de indruk geweest van die wijn. En dat terwijl Guigal voor mij de allerbeste wijnmaker ter wereld is en ik veel van zijn overige wijnen (vooral de Lala's en Cote Rotie D'ampuis) niet van deze wereld vind…zo goed!

Hasta Luego

John

die aan die veiling wel een 18 liter fles Embruix de Vall Llach heeft overgehouden haha…wanneer ruk ik die in godsnaam open….

• Hendrik de vierde

Daar kun je een badkuip mee vullen.

Heb wel een paar ideetjesX(