Welke fles zal je nooit openen?

• Hendrik de vierde

Oke, onderwerp is gepikt van het R.P. forum.

Vond het wel een leuk item.

Voor wat betr ondergetekende, die heeft nog een obscure Bordoot uit zijn geboorte jaar

Die blijft dus gesloten:D

uw Hendrik

• Willem(***)

ghehehehehehehehehehehehehehe..

Pracht onderwerp Hendrikus!

Ons heeft nog een fles Rose (td)liggen welke ooit is verkregen omdat de Rose Jehova hem liet langsbrengen..

Die blijft dus lekker dicht >:D<

• John Copier

Een gejat onderwerp. Beter goed gepikt dan slecht…

Kheb 2 flessen uit Cuba. Eén rood en één wit. Het sapje ziet er aan de buitenzijde hetzelfde uit terwijl de ene wijn toch wit zou moeten zijn en de andere rood. Is een ripasso. Most uit Italië naar Cuba verscheept en aldaar een beetje roeren met lokaal druivensap met wat water en honing. Ach en 12% alc is wel te hachelen maar mijn huig is toch te lief. Die blijven dus ten eeuwige dagen dicht ondanks het feit dat er onder aan het etiket “buen goumert” staat.

John

• Willem(***)

Rose…

namaak Karvacevitan :D

• Eelco van Wieringen

1911 is inderdaad een uitstekend jaar Hendrik.

• Robèrt Koopman

Heb nog een DRC liggen maar na de laatste proeverij kan je die flessen maar beter dicht laten.

Dan valt het resultaat zeker niet tegen.

Of mengen met een leuk wit wijntje, maak je er zo 5 liter rosé van.

• Juan

iedere fles Pinot Noir uit de Bourgogne……………..

Hasta Luego

John

• Olaf

Eind jaren tachtig ooit eens een Beaujolais Primeur uit 1974 gekregen. De wijnliefhebber zal hier wel in geïnteresseerd zijn was de gedachte van de ‘gulle’ gever.

En heb ook nog een fles versterkte wijn. Dubonnet uit +/- 1929 (huwelijkscadeau van mijn wijlen oma en opa) met een prachtig gedicht die het leven van de flessen verteld (er waren er twee) , over hoe de flessen de tweede wereldoorlog overleeft hebben door diverse malen te verhuizen om het slagveld en Duitsers te vermijden. Een fles met geschiedenis dus.

Olaf.

• Hendrik de vierde

X(:D>:D<

• Hendrik de vierde

Drs. mag hopen dat u nog in redelijk goede conditie zijt.

Bij een volgende proeverij zal ik een Kirgisische verwurgings greep overwegen……..X(

uw Hendrik

1911 een goed jaar?

Alles wordt minder zullen we maar zeggen