Wijnavond Le Cirque.........

• Juan

Net thuis van een mooie wine & dine avond in restaurant Le Cirque met Gibson en onze vrouwen…

Prachtige line-up met “once in a lifetime” wijnen.

Nu alleen even de scores……op verzoek morgen PN's per wijn….

Deutz Blanc de blancs 1998 94+/100

Fürst Löwenstein Homberg Kallmuth 2003 96/100

L'ermitage de L'oree 1991 Chapoutier 91/100

Meursault 2002 Coche Dury 92+/100

Raymond Lafon 2001 95+/100

Grange des Peres 2004 92/100

Rayas 1995 91/100

Henri Bonneau Cuvee des Celestines 1995 94/100

Domaine du Clos du Calliou Reserve les Clos du Calliou 1998 98/100

Cote Rotie La Landonne 1997 Guigal 98+/100

Togni 1997 98/100

Quilceda Creek 1999 99/100 wooooooooooooooooooooooooow!!!!!!!!

Beerenauslese 2005 Graacher Himmelreich 2005 Kees-Kieren 97+/100

Jezus….wat een wijnen…..TOP!!

FF slapen en morgen nagenieten……

Hasta Luego

John

• iRalph

Quilceda Creek…Nog één van mijn ‘to drink’ - wijnen. Hoop t ooit nog in mijn glas te hebben, net als Henri Bonneau en Rayas.

Uit verschillende hoeken had ik (terecht danwel onterecht) gehoord dat 1998 CdP langzaam bergafwaarts aan het gaan is, maar die Clos du Caillou kwam toch nog aardig door als ik een understatement mag gebruiken. Hoe lang kan deze nog, John?

gr, ralph

• Robèrt Koopman

Juan Schreef:

——————————————————-

>

> Wat een fantastische avond met "once in a

> lifetime" wijnen……om nooit te vergeten….

Hahaha (:D

Heb je komende week weer zo'n avond?

Of twee? :D

• Juan

Ralph,

De Clos du Caillou kan volgens mij nog zonder problemen een jaar of 6-8 doorrijpen. Hij was opmerkelijk jong en zat heel erg dik in zijn fruit. Na een kwartier in het glas nam de complexiteit toe en toonde hij zijn ware kracht en jeugd….Misschien wel de mooiste gerijpte C9dP die ik ooit dronk…(samen met Hommage Jacques Perrin 89 en 90)

Hij stond naast de Landonne 97. Schitterend om deze 2 typische wijnen voor hun gebied naast elkaar te proeven. Caillou als complexe grenache fruitbom en Landonne als complexe syrah animale wijn…..HULDE!!

Met de laatste flight (Togni en Quilceda) kreeg ik weer Savelberg flashbacks….eerst de Togni aan de neus….wooooow zo ken ik hem weer………en dan de Quilceda die er gewoon nog net even overheen wipte……dat soort wijnmomenten zijn geweldig!

Hasta Luego

John

• Juan

maar dan met volledig andere wijnen Robert…….(:P)

Hasta Luego

John

• Peter V

Maar in ieder geval met Rayas 1098 in het glas >:D<

Ben benieuwd.

Saluut,

Peter

• Peter V

Rayas 1998 natuurlijk :D

• MaartenZzzzz

Wat een rot leven heb je toch. 8-)

• gibson

Gisterenavond is ‘bijna’ de chateauneuf appellation veranderd in de La Romanee appellation !

Kleppers als Rayas 1995 en Bonneau Célistins 1995 hebben niet erg hun best gedaan, gelukkig heeft de Clos du Caillou reserve 1998 de meubelen gered.

Rayas kreeg ook van mij een maximale score van 91, de Bonneau nog net 93. (dit was echt een klets op de oren !)

Dan hou je je kleppers bij voor een avond als deze en presteren ze ondermaats ( en ja de kelder heeft hier een cst temp van 14°)

Ik drink voortaan mijn chateauneufs binnen de 10 a 12 jaar !

Deze ondermaatse prestatie doet je zelfs twijfelen of een Da Capo 1998 niet NU moet worden gedronken…

Fürst Löwenstein Homberg Kallmuth 2003 Woooooooow wat een bangelijke complexe wijn. Dit was trouwens ook mijn eerste echte duitse wijn. 96+/100 voor de inhoud, voor de flesvorm 50/100 (kopie van de mateus)

Ook de Beerenauslese 2005 Graacher Himmelreich 2005 Kees-Kieren was echt verbluffend en deed me onmiddelijk de ‘te jonge’ raymond lafon vergeten. Hier heb ik getwijfeld om 100 punten te geven, echt SUPER !

Het wordt tijd om aandacht te schenken aan deze regio!

Mijn eerste LALA, was inderdaad lalalalala, yes wat een power, mij stoorde hij absoluut niet dat die nog zo jong was. Naast de Clos du Caillou was de LALA wel iets straffer vertrokken maar de Caillou bloeide helemaal open en wipte hem nog net opzij. LALA 97+, Caillou Reserve 98.

Hier wil ik nog meegeven dat ik in de Caillou ‘GEEN’ potentieel zie om hem nog 5 jaar te bewaren op hetzelfde niveau….

Maar dan de Batlle of the Night: Quilceda & Togni, MEGA-wijnen die enorm evolueerden in het glas gedurende de laatste uren. Ze lijken nog piepjong maar geven toch wel indrukwekkende impressies om te flirten met HET perfecte glas.

Supergezellige avond, waar mijn vrouwtje en ik erg van hebben genoten van het gezelschap en ze live heeft kunnen aanschouwen dat er nog veel grotere (en niet in lengte… net niet) wijngekken rondlopen dan ik. Angel. en Juan…. Bedankt!

• tomm

julle maken me niet gek op m'n terrasje hier in het zuiden :) morgenavond gaat hier simultaan met jullie een Usseglio Mon Aieul 2005 en Cristia VV 2007 open