Zwoele Zomeravond Wijnen...................................

• Dick Schinkel

Gisteravond, met een gegrilde tonijnsteak, een 100% granacha blanco uit de Priorat van vinateria Bon Vivre (Gratallops)

Hierna een flesje L'Etoille de Begude 2006 AOC Limoux.

Was alweer een tijd geleden dat ik een wijn uit dit gebied dronk:

K. Helder goudgeel

N. Frisse appel en peer, wat stokbrood en een vleugje vannille

S. Dik sappig fruit in de mond een ietsie mineralig en zacht geroosterde eik.

met een fijne afdronk een aangename wijn.

Vanavond met een salade van Blad-en veldsla met groeneappel, abrikoos, annanas,mango,framboos en zwartebes met wat tonijn,rode zalm en hollandse garnaal een…

Finca os Cobatos Godello 2008 uit Monterrei en een Castelo de Medina 2008 Rueda.

En wat slobberen de prikkers alhier op zulke zwoele avonden allemaal weg ?

Met smakelijke groet Dick

• Chris

Dick,

Waar is de tijd gebleven dat je over niks anders prikte dan Bourgogne?(:D….. maar ik slobber deze week aan een Puligny-Montrachet 1ercru Clos de la Garenne 2001 van Paul Pernot een genot om te mogen drinken, daarnaast ook een Priorat 2007 (wit) van Celler Cal Pla een ongelooflijke P/q verhouding! en een top Savennierres 2005 Clos le grand Beaupreau – Château Pierre Bise , Brunello di Montalcino 1993 van Lisini

De rode Bourgognes heb ik niet links laten liggen o.a.

Bougogne hautes-cotes de nuits 2003 - Frederic Magnien

Vosne Romanee au dessus de la Riviere 2000 Frederic Magnien

Vosne Romanee 2001 Les Orveaux – Mogeard Mugneret

als iemand een pn wil van een wijn hoor ik het wel.

Gr.Chris,

• Robèrt Koopman

Vanavond was het tijd voor de Rousanne rosé van Chateau d'Esclans welke ik van Ronald kreeg (tu)

Fraaie fles, prachtige kleur en een uitstekende geur steeg op uit mijn glas.

De smaak was niet helemaal wat ik er van verwachte, geen “body”, smaak was vlug verdwenen.

Overigens wel genoten van de wijn hoor, komt tenslotte uit mijn favoriete streek van Frankrijk.

En als ik er niet kan komen dan komt het wel naar mij toe, wijn en Franse temperatuur doet veel goed!

Morgen weer een glaasje (:D

Van de week een Spätburgunder rosé van Thanisch gedronken, ook van Ronald gekregen (tu)

Dat was dus een rosé waar ik geen enkele voorstelling van had, kende het niet en zou het zelf niet snel kopen.

Dan merk je dus dat je vastgeroest zit in oude gewoontes……

Aan de andere kant, ik heb geen mogelijkheid dit ter plaatste uit te proberen dus kom er niet mee in aanraking.

Prima glas en zeer koopwaardig, zou je blind geproefd helemaal niet in Duitsland plaatsen.

Althans ik niet :)

• Juan

Even 2 daagjes geen wijn hier Dick…………..moet ook aan mijn lever denken….;)

Lees zojuist dat er in Spanje een hittealarm is afgegeven……zal dus vanaf volgende week heeeeel veel frisse zomerwijntjes nuttigen in Espagna…..

Hasta Luego

John

• Ronald Heijden

Hoi Dick ,

Lekker spul he die Finca os Cobatos Godello ! Alhier ook Spaans wit in het glas te weten

de Albet i Noya Col.lecio Chardonnay 2007. Ben nog steeds verliefd op dit huis en dus mijn

broertje er dit jaar in Spanje op uit gestuurd om nog wat rode Albet's te gaan scoren hij kwam echter

terug met wat flessen Chardonnay :S Achteraf bezien toch een hele goede keuze. Slechts

3000 flessen met veel zorg van gemaakt en dat proef je zeg ! Heerlijke wijn met een lekkere

houttouch (5 maanden nieuw frans hout) nog erg jong maar nu al heel lekker en vooral heel erg

zuiver. De lauwwarme salade met pasta en zalm was wat te hoog gegrepen voor deze wijn

maar nu helemaal solo groeit de wijn met het uur genieten dus op deze zwoele avond.

Groeten,

Ronald

• Chris

Dick,

Deze avond een wijn van Markus Molitor Bernkasteler Badstube kabinet 2007 een (h) eerlijke en zuivere wijn, dit keer geen chardonnay maar een riesling, perfect voor een zwoele avond als deze.

Gr.Chris,

• Hendrik de vierde

Waarom vind ik het woord Badstube in combinatie met wijn altijd zo grappig?

• TGG

Heden avond voor mij weet ik nog niet, wel een Franse wijn, wit vooraf en rood bij de steak.

maar morgenavond uitgenodigd voor een bbq…. Corona en Bud

Theo