40 tenen konflook kip en heerlijke wijn

• Jeroen

Gisteren de befaamde Voorburgse 40 tenen knoflook kip gemaakt…voelde weer even ** ( ik weet het bescheiden ;-) )

Daarbij twee heerlijke wijnen gedronken, allebei voor het eerst

1 Roc de Cambes 2004

Fantastische geur, dik vol zwart fruit, droppig, laurier, zwoel en toch elegantie , jeugdig…heel erg mooi

De smaak is krachtig, pikante tannines in het begin, kruidig, met in de verte dat fruit. Even ,later wordt hij iets zachter en komt de elegantie door. Een prachtwijn die in de loop van de jaren alleen nog maar mooier gaat worden.

Daarna nog wat lekkers opengemaakt

2 Taylors Quinta de Terra Feita 1982

Mooie rijpe geur, wat velpon, erg krachtig. Na even geduld te hebben komt de mooie rijpe smaak naar voren , nog wel iets lijm, wat alcohol, maar ook veel mooi zoet rijp fruit, pit. Opvallend vineus voor port. Na een uurtje was de wijn helemaal in balans en was het lijm verdwenen en kwam de wjin volledig open. Super!!

• Eelco van Wieringen

Zeg Jeroen, wat mij nu het meest interesseert heb je weggelaten: wat deed dat geweld met de kip?

Salut,

Eelco

• Jan

Hé Jeroen,

Gebeurt er nog meer met die kip of is het slechts 40 tenen en hup de oven in.

Als je meer trucen uithaalt, sta ik open voor het recept.

Groeten,

Jan

• John Copier

Jeroen, dat je wijn drinkt is je vergeven maar dat je niet verder komt dan 40 tenen en kip is ronduit verderfelijk. Heb je pasta gemaakt van de tenen en de kip ingesmeerd, heb je de tenen met schil en al in de jus gekieperd, heb je de tenen ontveld en tussen kip en vel gedaan, heb je de tenen in de buikholte gestopt? Ik zit hier te wippen op m'n stoel en te zweten van de vragen die dit oproept.

John

• MaartenZzzzz

Jongens jongens…rustig aan toch. Kip met 40 tenen is een oeroud gerecht en er zijn op de internets honderden zoniet duizenden recepten te vinden. Komt allemaal op het zelfde neer. Google is je vriend!

• Ruud Göebel

John, je hebt gelijk dat je zorgen maakt, ik heb ook het vermoeden dat er gisteren met die kip niets noemenswaardig is gebeurd. Ik denk eigenlijk dat Jeroen alléén maar een plan had in die richting en vervolgens uitsluitend wijn heeft gedronken.:)

Ruud.

• Robèrt Koopman

Volgende week uit de keuken van Jeroen: baksteen met zeemeeuw :D

Samen in de pan doen met ruim water, opzetten met voldoende zout en peter, als de baksteen gaar is de zeemeeuw weggooien.

Wat gaan we daar bij drinken?

• Robèrt Koopman

Ruud heeft gelijk, kip met 40 tenen knoflook is een grote klasssieker.

Bergen met recepten te vinden op het internet.

En erg smakelijk overigens!

• Eelco van Wieringen

Inderdaad, maar wat doe je met die kip als de knoflook gaar is?

• pieter-jan

het mooiste resultaat krijg je als de kip nog leeft…..ik drink daar altijd een latourtje bij