Gezien op de site van Olaf :
Filmpje met Gordon Ramsay en Matt Skinner ………………
Heeft wel iets met appels en peren te maken …………..
http://vinama.skynetblogs.be/
Met smakelijke groet Dick.
Opmerkelijk, het filmpje heet “ F word wine tasting”….maar ik heb geturfd en er komt geen onvertogen woord in voor. Overigens zegt Matt Skinner van de Petrus 92 dat het waarschijnlijk een cabernet gedomineerde wijn zal zijn. Nu weet ik niet precies hoeveel cabernet franc er in de Petrus 92 zit maar ik durf zo maar te beweren dat het tot voor meer dan 90% merlot zal zijn wat de dienst uitmaakt. (leuk klusje voor Ruud) Voorts ga ik ervan uit dat, als men “cabernet” zegt, men toch echt cabernet sauvignon zal bedoelen. Toch knap verder….3 wijnen blind en zoveel rake opmerkingen.
En dan nog de sneer “you'll do the coocking and i'll do the wines” FANTASTISCH om die blaaskaak eens een koekje van eigen deeg te zien krijgen. Leuk filmpje!
Tja beste Maarten, de verhouding van de gebruikte druivenrassen zal wel aardig die richting zijn gegaan, maar het hoeft niet persé! Op het wijngoed staat weliswaar 95% merlot en 5% cabernet-franc, maar de uiteindelijke assemblage gebeurt in de kelder en kan derhalve op %punten verschillen!
Ruud. (met veel oog voor het geslachtsverkeer der mieren!) B)
Lijkt me toch leuk om eens te weten te komen wat ze doen met de overgebleven cabernet franc.
De druivenrassen worden apart gevinifieerd en later geassembleerd om tot de perfecte mix te komen. Stel nou dat ze ipv 5% cabernet franc dat jaar nou eens 2% gebruiken voor de mix, dan moeten er toch nog enkele hectoliters overblijven. Wordt dat gebotteld? is het te koop? gaat dat naar een ander domein? Vertel het me!
Het had niet veel gescheeld Wim. Lees dit maar eens.
Alhoewel de bron niet erg geloofwaardig is trouwens.
Kan me er heel veel bij voorstellen.
Een aantal weken geleden was ik in een restaurant dat ik reken tot de absolute top. Twee sterren, hoog in de Lekker. Er wordt, zeer constant en op een hoog niveau passioneel gekookt en keihard gewerkt.
En toch, op een zaterdagavond, was slechts de helft van het restaurant in gebruik…
Dat stuk betrof zo'n 40 couverts. Maal een gemiddelde besteding van € 150 is dat € 6.000 minder omzet op één populaire avond. Laat dat nu € 15.000 per week schelen. Een jaar lang. Hebben we het wel over dik een half miljoen tot een miljoen minder ‘vaste omzet’.
Haal daar dan nog een keer alle ‘bonusjes’ vanaf. Een idioot die inderdaad een fles DRC of Petrus laat aanrukken omdat er een mooie deal is gedaan. Of een tweede mooie fles laat doorkomen. Dat soort extra'tjes zijn natuurlijk al lang verdwenen.
En dan met 20 horecagelegenheden… Dus uiteraard heeft iedereen het zwaar in de horeca.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?