Chasse Spleen 1971

• Peter B

Gisteren Chateau Chasse Spleen 1971 in het glas. Voor mij wel grappig, omdat 1971 mijn geboortejaar is. Dit was dan ook het enige, want aan deze wijn was nog weinig plezier te beleven. Nog net niet overleden, maar taninnes en fruit waren totaal verdwenen. Jammer, maar wel te verwachten natuurlijk. Volgende 71er beter…

Gr.

Peter

• Eelco van Wieringen

Goede herinneringen aan Chasse Spleen. Is samen met wijnen als Lannesan, Tour de By, de Pez, Citran en meer van die boerenjongens mijn eerste kennismaking met de Bordeaux geweest. Ik herinner mij de CS ‘78 als een bijzonder aangenaam glas. Net als ’82 overigens. Dat de '71-er de tijdsspanne van 38 jaren niet overleefde, verbaast me niet. Op zich een prima jaar, maar de kunst van het effectueren daarvan beheerste men toen nog niet zo goed.

Salut,

Eelco (die zijn schoonmoeder zodadelijk op een driegangenlunch trakteert. Veel wijn erbij maar.)

• Juan

Peter,

De afgelopen jaren redelijk wat 71ers gedronken. Vooral de La Lagune is mij bijgebleven. Was nog helemaal alive and kicking! Moet volgens mij niet zo duur zijn, dus als je een flesje tegenkomt…….grijpen!

Hasta Luego

John

• Ronald Heijden

Hoi Peter ,

1971 is een geweldig bouwjaar hoor :D niets mis mee. Volgens Decanter moet je

het zoeken in Piedmonte en Duitsland zie hieronder :

A great year for Piedmontese reds and German whites, and pretty stellar in terms of red and white

Burgundy, top-notch Aussie reds and Bordeaux’s Right Bank. In fact, unless you have a hankering for

Rioja, generally speaking, you’re in luck.

Jammer dat de Chasse Spleen zo tegenviel :X

Groeten,

Ronald

Ps. Moulin Touchais 1971 is ook nog steeds mooi !!