Prikkers,
vrijdag en zaterdag wat wijnen gedronken , hier mijn bevindingen.
Savigny les Beaune les charnieres 1er cru van Captain Gagnerot 2002
mooi rood fruit goede lengte een goed glas wijn 16/20
Beaune Greves 1ercru van Albert Morot 2002.
steviger dan de Savigny met meer donker fruit als braam, de geur is iets complexer nog aan de jonge kant kan zeker nog verder ontwikkelen.
voor mij 17/20
Colliore Cosprons Levants 2004 van Domeine du Mas Blanc.
dit is iets apart gemaakt van Syrah en Mourverdre, karaktervol, oost-Indisch inkt , mineralen 17/20
Anjoli 2006 Priorat van Celler Ardevol
Volle rijke Priorat, zoet fruit, luxe hout en rond van smaak met genoeg inhoud en complexiteit on te boeien. zeer goede P/q verhouding 16.5/20
Nebbiolo Langhe 2006 Scavino
met gegrild vlees bij de Italiaanse toko, lekker fris veel rood fruit stevige smaak, een heerlijke combi met et eten. 15/20
Aalto 2005 Ribere del Duero
Een machtige wijn veel zoet fruit, zwoel en rijk, geïntegreerd hout alles valt hier op zijn plaats, al een aantal keren gedronken en altijd feest 19/20!!
Barbera d'Asti cuvee Ai Suma 2001 Dom. Braida. (een super Barbera)
Blind zou ik voor een top bordot gaan, zeer luxe wijn, gelaagd en met elke slok nog complexer en rijker wel een brok wijn, brut en krachtig ook een stuk aardser dan de Aalto maar een van de mooiste wijnen dit jaar ,wat een wijn is dit! grote klasse 19-/20
Bodegas Castano 2004 Mira Salinas 2004
weer dat zwoele machtige gevoel in de mond , kruidig en met soepele/rijpe tannines na het geweld van de vorige 2 iets minder complex en rijk maar nog steeds een goed glas wijn.
Gr. Chris .