Olivier Hillaire - Simian - Saint Préfert : Châteauneuf du Pape 2007

• tomm

vandaag lui dagje in C9 maar toch eventjes afgezakt naar centrum om Eddie Feraud te kopen (cfr eerdere posting).

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om snel eventjes in het winkeltje van Olivier Hillaire binnen te springen. Wat aan de babel geraakt geraakt met verkoopster en volgende gedegusteerd

Voor zij die het wat beu zijn om te lezen hoe goed C9 2007 is, gelieve niet verder te lezen (btw, niet spotterig bedoeld : ik kan me eenmaal voorstellen dat het wat afgezaagd beging te geraken, maar ja … voor C9 liefhebbers is 2007 echt wel geweldig en dit prikbord is er nu éénmaal om - subjectieve/objectieve - wijnervaringen te delen …

Olivier Hillaire C9dP 2007 & Les Petits Pieds d'Armand 2007 : schitterende nieuwe stijl C9 . kracht van 2007

Simian : ontdekking !!!!!! : reguliere C9 2007 en speciale cuvée (iets met Hipolyte …) zijn van heel hoog niveau. voor liefhebbers van klassieke C9. Vatstaal van de witte C9dP 2008 (eerste jaargang : Harry begin jouw boek maar te updaten:) behoort tot één van de mooiste witte die ik ooit proefde (ter info : ik ben geen liefhebber van witte C9).

Saint Préfert : alhoewel het domein van Isabel Ferrando vrij jong is, zal het niet lang duren alvorens bij de allergrootste gerekend zal worden. heb enkel de reguliere cuvée 2007 geproefd. genieten !!!!! Domein om te volgen.

• gibson

Heb ondertussen verstaan dat de Collecion Charles Giraud 2007 van St Prefert bij de absolute top zou behoren. (nog niet geproefd)

Maar ben ook benieuwd naar de Colombis en August Favier in 2007.

Tomm, heb je nu ondertussen de Ferrand al in het glas gehad, je logeerde hier toch vlakbij…?

Groeten aan de Cigales !

• tomm

de Ferrand : totaal uitgeput … philippe bravay hij heeft amper nog flessen voor zichzelf … btw, fantastische kerel. ik heb uitzonderlijk nog een flesje gekregen voor de degustatie.

Isabel Ferrando/Saint Préfert : ben ontzettend benieuwd naar haar speciale cuvées (nog niet geproefd). haar basis cuvée is prachtig. morgen haar ik er langs voor m'n flessen op te halen. hopelijk staat iets open. btw, voor zie die ooit in groep (tot 10 personen) iets zouden willen huren in C9 : zij heeft een prachtige villa te huur (mail me indien je de coordinaten zou wensen). te midden de wijngaarden, zwembad, gigantisch groot huis met schitterende keuken, prachtige kunstwerken aan de muur, … aanrader !!!!