mooie Châteauneuf 2007 degustatie donderdag

• tomm

vandaag wat rondgereden om m'n flessen voor de degustatie van donderdag op te halen. de lijst wordt zo mooi dat ik ze graag deel met de prikkers die net als mij grote châteauneuf liefhebbers zijn.

Voorlopig ziet ze er als volgt uit maar morgen komt er nog heel wat bij :

Janasse - Chaupin

Janasse - Vieilles Vignes

de Ferrand

Roger Sabon - Le Secrèt de Sabon

Clos des Papes

Pégau - Cuvée Réservée

Pégau - da Capo

Pierre Usseglio - Mon Aieul

Pierre Usseglio - Réserve des Deux Frères

Boisrenard - Beaurenard

Charvin

Giraud - Grenache de Pierre

Clos Saint Jean - Combe des Fous

Clos Saint Jean - Deus Ex Machina

Paul Autard - Juline

Paul Autard - Côte Ronde

Cristia - Renaissance

Cristia - Vieilles Vignes

Vieux Donjon

Saint Préfert - Collecion Charles Giraud

Saint Préfert - Réserve Auguste Favier

Barroche - Pure

Barroche - Fiancée

Olivier Hillaire - Petits Pieds d'Armand

Mordorée - Reine des Bois

Sommige zijn vatstallen (vb Charvin, Pégau CR en da Capo, …), andere normaal niet meer te krijgen (de Ferrand, Clos St Jean Deus Ex Machina, Usseglio Deux Frères, Janasse VV, …) … Pfff, wordt een memorable degustatie !!!!

• Juan

Hey Vieux Donjon…..nog helemaal niets van gehoord of over gelezen…….

• tomm

mbt Vieux Donjon.

ik heb hem zaterdagavond gedegusteerd en ‘k heb er wat gekocht bij Cavens in A’pen.

Ik heb deze middag haast twee uur met Mr Michel (eigenaar van Vieux Donjon samen met z'n dochter) en z'n echtgenote aan het praten geweest. Eerst was hij afstandelijk maar na verloop van tijd klikte het. een heel eigenzinnig man (wil zich bv niet aansluiten bij la féderation des vignerons de C9 enz …). Gesprek verliep zo goed dat hij op het einde spontaan naar saint préfert belde om flessen collecion charles giraud & auguste favier te regelen. bovendien zal zijn vrouw persoonlijk een fles brengen naar m'n chambre d'hôte voor de degustatie. hij is een goede vriend van henri bonneau en heeft beloofd om vanavond met hem te bellen om een vatstal 2007 te regelen … maar … kans is heel heel klein … Bonneau blijkt heel onvoorspelbaar te zijn (dixit Mr Michel).

• gibson

Wow, ziet er knap uit voor donderdag !

Ben benieuwd waar Ferrand ergens uit zal hangen tussen al de andere kanonnen, maar ben ook benieuwd naar de collecion Charles Giraud en Grenache de Pierre van Giraud, die heb ik nog niet geproefd maar ik kijk er echt naar uit.

We verwachten hier natuurlijk wel een Full rapport van op het prikbord !!

Veel plezier !

Btw: Hoe zijn de vooruitzichten in de ogen van de wijnbouwers…. nog een dikke week voor de aanvang vd oogst?

• Peter Z.

Mooie lijst Tom!!

Mocht er nog een plaatsje vrijkomen voor de degustatie…

Cheers,

Peter Z.

• Thijs

Precies Peter, dan rijden we er even naar toe!

Thijs

• Hendrik de vierde

Whow Tom, jij bent goed bezig daar!

Ben heel benieuwd naar jullie bevindingen.

b.t.w. ook nog iets geproefd van 3 Cellier?

je Hendrik

• Willem G

Wow Tom, dat wordt waanzinnig. Ik spring zo bij Peter Z in de auto als er nog een extra plekje vrij is.

Ben nu al benieuwd naar het verslag.

• Chris

Ben ook erg nieuwsgierig naar het verslag en spring spontaan bij Willem op schoot als de auto vol zit :)o om het mee te maken.

Gr.Chris,

• Eelco van Wieringen

Peter, is de trekhaak nog vrij?