In het geweld rondom ChduPape zal ik een in mijn ogen interessante duit in het zakje doen.
We kennen allemaal de wijnen van Domaine Pegau. Wat echter niemand weet/wist is dat de grondleggers van dit domein, Laurence Feraud en haar vader in de jaren 90 naar West-Kreta zijn gegaan om daar samen met de familie Manousakis wijngaarden te verbouwen. Ze kozen voor de druiven Grenache, Syrah en Mourvedre en de Roussanne.
Vandaag de dag komen er fabelachtig mooie wijnen vandaan, onder de naam Nostos. (www.nostoswines.com) De naam verwijst naar het gevoel van heimwee om terug te keren naar je vaderland, wat slaat op vader en dochter (!) Theologos en Alexandra Manousakis. Laurence Feraud is nog altijd nauw betrokken bij het proces, en de wijnen die van de wijngaarden van Nostos komen zijn van internationale klasse.
Ik heb tijdens mijn verblijf enkele jaargangen geproefd en ben onder de indruk. Dit is Chateauneuf op zijn Grieks.
Dit najaar komt de wijn naatr NL, de deal is rond, en ik zou graag met enkele prikkers, c.q. liefhebbers van ChduPape om de tafel gaan zitten en deze wijnen proeven. Een groep van max 10 moet wel lukken denk ik………
Mvg
Martin