Ch9dP 2007 proeverij

• Hendrik de vierde

En ik heb mijn eerste Eddie Feraud nu in het glas.

Mooie boerse neus, diepe kleur, zwoel donker fruit, maar een heel klein beetje “stelig ”

Proef ik dit nu omdat ik in de H.K. bijbel heb gelezen dat dit een traditionele wijnmaker is die zijn trossen niet ontsteelt???

Misschien een paar jaar wachten tot e.e.a. helemaal in balans is.

uw Hendrik

• tomm

hendrik,

Ik ervaar dit ook in grote mate bij feraud 2007 (ik proefde hem drie keer vorige week). ik ervaar de smaak eerder als een bitterheid die ik in hoge mate tevens terugvind in de ferrand en in mindere mate in clos des papes..

In 2007 vind ik dit karakter heel aangenaam omdat het een mooie body aan de wijn geeft die een mooie balans vormt met het zwoel en rijp donker fruit waarnaar je refereert.

spijtig dat ik moeten passen voor jouw proeverij. vooreerst omdat datum me niet past, maar tevens omdat ik eens een viertal weken zal detoxen.

Tom

• Hendrik de vierde

Tom, je bent daar heel goed bezig geweest.

Jammer dat jij er met jouw expertise niet bij zult zijn.

Snap trouwens best dat je voor die paar Ch9 jes niet helemaal naar Zeist komt rijden na zo n overdaad.:)o

je Hendrik

• tomm

enkele weken uitzweten zal me deugd doen …

is er nog een plaats vrij ? misschien heb ik een kennis uit Zeist die interesse heeft om deel te nemen (ter info : hij die normaal zou deelnemen aan de 100 RP proeverij met MR 1986 maar spijtig genoeg moest afzeggen op het laatste moment).

• Hendrik de vierde

Ch9dP 2007 adepten,

a.s. maandag staan er o.a. op de proeftafel: Christia v.v de Grand Veneur v.v. de Clos des Papes, Usseglio, Usseglio Mon Aieul,

Janasse v.v, Ferrand en Feraud, alsmede de 3 Cellier Privilege. plus nog het e.e.a.

Nog de mogelijkheid voor een of twee personen om aan te schuiven:)-D

Laat maar weten

Hendrik

• romke van dijk

Jammer Hendrik, was er heel graag bij geweest maar ben dan bezig met de Diploma course Spirits dit keer…

Succes en ik lees er graag over op het bord!

Groet,

romke

• Eelco van Wieringen

Zeg, liggen de leverts bij te komen van de koppige Ch9's? Je kunt hier een kanon afschieten!

• Ruud Göebel

Welnu Eel, doe dat dan! Als er iemand geraakt wordt, komt er wel een reactie.:) Ik kon door technische problemen trouwens 3 dagen niets posten!

Ruud.

• Hendrik de vierde

En dan hier de te slachten wijntjes:

Crista VV

Crista Renaissance

Janasse VV

Janasse Cuve Chaupin

Guiraud Grenache Pere

Autard Juline

Clos des Papes

Grand Veneur

Grand Veneur VV

Beaucastel

P Usseglio

P Usseglio Mon Aieul

Ferrand

Feraud

Vieux Donjon

3 Celliers Privilege

en wat verder ter tafel komt.

Voor een maandag avond niet slecht dacht ik zo.

Inschrijven is niet meer mogelijk, maar voor een fles Pure maken we een uitzondering:D

uw Hendrik

• tomm

maar voor een fles Pure maken we een uitzondering

grrrrr, kwijl kwijl … zou ik toch niet tot in Zeist rijden volgende maandag …. prachtige horizontaaltje