Rode wijn en migraine

• Eelco van Wieringen

Zojuist gezegd op Radio 1 door onderzoeker Michel Ferrari (De Hoofpijnprofessor): een migraine-aanval volgt in 1 van de 100.000 gevallen op het drinken van rode wijn. Het is dus uiterst zeldzaam.

Het is hier een hele poos geleden even een hot item geweest. Nu kennen we het antwoord. Een hart onder de riem voor sommigen onder ons.

Salut,

Eelco

• John Bindels

Beste Eelco,

Op www.wijnwijs.eu staat een column over sulfiet. Daar wordt wat breder op de gezondheidsgevolgen ingegaan. op die site, al 1000 bezoeers per week sinds de recente start, zie je ook vanaf het begin een rubriek wijnkennis staan. Dus je allereerste reactie op de toekomst van WIJNWIJS was voorbarig.

• Hendrik de vierde

Zouden we het prikbord niet schoon houden?

X(

• Robèrt Koopman

Klinkt toch vreemd, 1 op 100.000 en hot item (:D

Aan de andere kant je zult er maar last van hebben.

Zeker als je nog niet weet dat deze hoofdpijn door rode wijn komt.

• Olaf

Moeilijk te vinden blijkbaar die column. Heb minuten gezocht en nog niks gevonden en geen zoek functie op de site (tip).

• Ruud Göebel

Beste Olaf, er zit wel degelijk een zoekfunctie op die site! Binnen 6 seconden gevonden: www.wijnwijs.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=989:pappen-en-nathouden&catid=13:wijnwijs-door-bindels&Itemid=56

Ruud.

• Ruud Göebel

Olaf, ik geef toe, het linkt niet direkt, maar dat ligt niet aan mij maar aan het veranderde prikbord. Even Copy past en je komt waar je had eigenlijk had willen zijn.;)

Ruud.

• Olaf

Via je link kom er ik Ruud maar heb nog altijd geen zoek functie op de website gevonden. Er staat wel "zoeken op het internet' maar niet op de site maar dat zal wel aan mij liggen.

Ben een beetje moe want heb vanmiddag 18 holes gelopen in de heerlijke zon in Wavre op La Bawette en daarna een diner en wat glaasjes huiswijn van 2.00 euro in de lokale pizzeria….).

Zijn er trouwens nog andere prikkers die golfen?

Olaf.

• Ruud Göebel

Wellicht spreek ik voor mijn beurt Olaf, maar in ieder geval is dat onze Juan (John) nu even in Spanje, hij doet eerst een stuk of 50 toppers boven de 95 Parker punten, gaat dan even liggen en loopt vervolgens 18 holes in recordtijd en stapt daarna zijn kelder in om iets te verzamelen voor het avondmaal maar ook voor het voorgerecht en het nagerecht en maakt dan 's nachts loupezuiver een verslag op dit prikbord!:)-D En een teiltje voor Maartenzzzz ;)

Ruud.

• Cornelis Heystek

Olaf,

Dan heb je niet goed gekeken, want vanaf dag één staat in het menu een item “Zoeken op WijnWijs” De derde van onder in het menu aan de linkerkant.

Als je daarop klikt, dan krijg je een zoekscherm. Als ik daar als zoekterm “sulfiet” intik, dan krijg ik treffers in vijf artikelen.

Voor als je het nog niet kan vinden: klik hier voor de link.

Wees gegroet,,

Cornelis Heystek

Site-manager en webmaster WijnWijs.eu