Rheingau of Pfalz of.....

• Peter B

Prikkers,

Als kado gekregen van mijn vrouw een weekendje zonder kinderen.

Het idee was om bijvoorbeeld in de champagnestreek wat wijnhuizen te bezoeken. Omdat mijn frans redelijk… euhhh… zeg maar beperkt is dachten we dat ook Duitsland een leuke optie zou zijn. Helaas ben ik totaal onbekend ben met duitse wijnen.

Heeft iemand aanraders betreffende de streek, de te bezoeken huizen (hier wel eea via de zoekfunctie over gevonden) en zeker niet onbelangrijk leuke mogelijkheden betreffende overnachtingen en eetgelegenheden?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Peter

• Markvandewijn

Hoi Peter,

Duitsland is super!

Ik heb een aantal weken geleden dit bericht geplaatst.

De Nahe is favoriet. Bezoek de wijnhuizen Hexamer, Kruger-Rumpf en Enk. Overnachten is leuk bij Zum Goldberg in Dorsheim. Op loopafstand van Schlossgut Diel (als je daar (nog) zin in hebt…). Absolute must voor heerlijk eten is de Weinstube Kruger-Rumpf in Münster-Sarmsheim. Met een glas Spätburgunder M…

Plezier!

Markvandewijn

• Peter B

Mark,

Bedankt voor de info. Weet jij of het aan te raden is overal afspraken te maken, of kun je er zo binnenvallen?

Gr.

Peter

• Markvandewijn

Peter,

Het is aan te bevelen om een afspraak te maken. Zeker bij Enk en Hexamer.

Bij Kruger-Rumpf is eigenlijk altijd wel iemand aanwezig…

Een email met de datum en tijd van je bezoek is voldoende.

De adressen:

Kruger-Rumpf

Hexamer

Enk

Dorsheim (Zum Goldberg) ligt op korte afstand van Bingen. Neem het pontje naar de overkant van de Rijn in je bent middenin de Rheingau…

Plezier!

Markvandewijn