gisteren om 20.00 uur aangekomen en direct door naar een late night diner in Heurigen Podersdorfer Weinstube. Daar werden wij warm ontvagen door Heike en Gernot Heinrich en hadden wij een rustiek en (h)eerlijk diner. uiteraard begeleid door wijnen van Heinrich. Dat Heinrich al langer uitstekende wijnen maakt is met name door anderen vaak geschreven en de topnotering in de Falstaff weinguide spreekt voor zich. Foto's en wijn verhalen volgen.
Vervolgens naar ons hotel, en dat prikkers was een topper! Het Hotel Bliem's Wohnreich is voorzien van prachtige kamers met idem sanitair, een weinbar en heerlijke binnenplaats. Het ontbijt een verademing, 100% biologisch en met zoveel plezier bereid! de melk werd op verzoek vers uit de koe getrokken.
Vamorgen een bezoek aan Winzer Heinrich www.heinrich.at
niet vaak zag ik zo'n moderne wijnmakerij, hygiene is top en de routing optimaal. Hier is een wijnboer aan het werk met verstand van veel zaken. en een lift!
divesre vat monsters geproefd en mijn indruk is dat 2008 op de schaal van 10 een 7.5 wordt. De Pinot noir maakt indruk op mij maar was nog nietgeblend, 2 bodemsoorten bij de PN te weten Schiefer en Kalk. De Schiefer maakte op mij meer indruk en op mijn vraag aan Gernot of hij enkele flessen seperaat kon verzorgen was hij niet onwelwillend.
De wijngaarden bezocht waarbij opviel dat deze vrijwel geheel bio zijn, veel groen onder en tussende stokken. Het bezoek heeft op mij indruk gemaakt. Nog een leuk weetje: van boven in het pand kijk je door 2 niveau's naar beneden naar de prive wijnkleder.
Nu al enkele uren in de bus voor ons bezoek aan Willi&Maria Sattlerhof in Gamlitz. ik kijk uit met name naar de Morrilon wijnen en het diner bij de broer van Willi.
wordt vervolgd.
Ps. geschreven op mijn telefoon in een hobbelige busdus excuses voor evt. vouten