Vreemde Sommelier

• Ronald Heijden

Beste Prikkers ,

Gisterenavond samen met Miss Dordrecht en goede vrienden wezen eten in het

plaatstelijk Theater. Het was een speciale avond genaamd 'Faulty Towers the

Dining Experience'. Het is een rondreizend gezelschap uit Australie zie hun website

www.interactivetheatre.com.au die optreden in hotels en restaurants en daar de

successerie Faulty Towers naspelen. Van te voren wist ik niet goed wat ik moest

verwachten maar wat hebben we gelachen. De tranen over de wangen en de pies bijna

in de broek :D Men treed uitsluitend op in Ierland , Schotland , Engeland etc. maar op een

of andere manier is het gelukt om ze een paar dagen naar Dordrecht te krijgen en dat

is een meesterzet geweest van de inkopers van de theaterproducties (tu)

Hilariteit alom in de zaal toen wij besloten om eens flesje wijn te bestellen en de Spaanse

ober Manuel dit wel even zou regelen voor ons. Een scetch van enige minuten volgde

aan onze tafel waarbij uiteindelijk Basil de fles openkreeg met veel hulp van Manuel

en die vervolgens met een harde plof op onze tafel liet vallen. De show denderde maar door

en werd besloten met een luid apluis voor deze topacteurs. Ik heb wat plaatjes van onze

'wijnscetch' naar Robèrt gezonden.

Oh ja de wijn anders gaan we te veel off-topic ….. een Valpolicella Superiore 2006 van

het huis Zenato. Prima wijn met veel fruit , zachte tannines en aangenaam geprijsd

op de kaart > nu drinken.

Groeten,

Ronald Heijden

• Robèrt Koopman

• Peter vdB

Ronald, dat lijkt mij een vervreemdende ervaring. Begrijp ik nou goed dat het een eet-theater-experience was? Wel reuze slim, dit concept!

• Hendrik de vierde

Lijkt mij een prima avond.

Op de foto s is Manuel wel heel herkenbaar:D

Was het eten binnen te houden?

• Chris

Top avond zo aan de foto's te zien.Maar was et eten wel binnen te houden?? .

Gr.Chris,

• Ronald Heijden

@ Chris & Hendrik de vierde

Als ik heel eerlijk ben het eten was niet veel soeps…….. Vooraf een flauwe tomatensoep

zonder kraak of smaak , hoofdgerecht een Chickenpie (warm schaaltje gevuld met een

vreemd mengsel van kip en champignons en afgedekt met een zoutkorst) , nagerecht een plak

loodzwaar chocolade ijs. Viel echt zwaar tegen. Ben vaker wezen eten hier en dat was altijd prima

misschien waren de koks te veel afgeleid door de constant binnen rennende Manuel

en Basil. Er ging zelfs nog een stapel van wel twintig borden tegen de vlakte in de keuken

die Manuel niet meer kon tillen (hoorde wel bij de act). De wijn ,het gezelschap en de top acteurs

maakte het echter toch tot een geslaagde avond.

@ Peter vdB

Ja het is een rondreizend gezelschap dat als sinds 1997 dit stuk speelt in de engels sprekende

wereld. Zag net op hun website dat men voor januari t/m april een Nederlanse tour heeft gepland van wel

4 maanden. Misschien was dit wel een try out voor Nederland ? Grijps je kans dus volgend jaar

het is echt de moeite waard. Nederlanders waren volgens Basil Woodenshoewearingcheesesmelling

people :D

Groeten,

Ronald

• Robèrt Koopman

Waarom werden er geen kippers geserveerd?

Ze waren bij FT toch altijd met die rare vissen in de weer?

• Ruud Göebel

Beste Robèrt, dit was een diner! Onze méér dan merkwaardige westerburen serveren kippers bij het ontbijt, alsmede gebakken aardappelen, worstjes, bacon met gebakken ei enz. Geen wonder dat ze zich niet normaal kunnen aansluiten bij de E.G. >:D<

Ruud.

• Robèrt Koopman

Helemaal gelijk Ruud, dit kippers zijn voor het ontbijt!