Inrichten kelder

• John

Beste kenners,

We gaan binnenkort verhuizen naar een woning met een aantal kelders. We hebben een van de kelders aangewezen alszijnde de nieuwe wijnkelder.

Met een voorraadje van zo'n 500 flessen zijn we op zoek naar een manier om de wijnen te leggen, maar de professionele rekken (van bijvoorbeeld Exora) zijn gruwelijk duur.

Heeft iemand een tip of wellicht een adresje om aan toch professionele rekken te komen, voor een acceptabele prijs ?

• Hendrik de vierde

Dit moet een nieuwe John zijnX(

p.s. van harte welkom!

• Peter Z.

Beste John,

Eén tip: op het moment dat je naar een huis met kelder(s) verhuist, zal je wijnvoorraad tenminste verdubbelen. Koop daar ook je aantal wijnrekken op in, en hou daar rekening mee wanneer je de wijnkelder inricht.

Zelf heb ik mijn kelder ingericht met van die appelkistjes. Zo'n kist stapelt mooi, en deze kostte me circa 3 Euro per kist. Ik denk dat er per kist zo'n 24 flessen in gaan als ze vol zijn, maar halfvol is fijner omdat je dan minder hoeft te schuiven. Mijn voorraad is zo'n 1100 flessen, en dat gaat prima, volgens mij heb ik zo'n 70 kistjes.

Ook heel handig zijn die wijnrekken van IKEA, deze kosten geen drol, en zijn zeer praktisch.

Daarnaast heeft een vriend van me naar grote tevredenheid wijnrekken bij de Colruyt gekocht. Deze zijn 28.90 Euro voor 100 flessen. Zie artikelnummer 421167 op www collishop.be

Cheers

Peter Z,

• JKo

Zoals Peter zei: de Gorm serie van IKEA. Perfect voor een strakke, georganiseerde kelder (als je niet teveel flessen van één en dezelfde wijn hebt).

Je mag best een keer komen kijken als je wil.

Cheers,

J.