zit hier wat bij: Foire aux Vins

• TGG

Morgen begint de foire aux vins bij Intermarche. Ben vanavond uitgenodigd om voor te proeven, en te kopen met extra korting. Moet zeggen zo op het 1e gezicht ben ik niet wanzinnig enthousiast. Weet echter uit ervaring dat er ook wijnen liggen die niet in de folder staan ivm kleine hoeveelheden.

Wat lijkt interesant uit de folder?

http://www.promosintermarche.com/prospectus/0909MGFav_R2_Sud_Est/V2/

Groeten,

Theo

• Peter vdB

Gloria St. Julien is mooi

• Eelco van Wieringen

Ik vind de folder mooi. Daar kunnen er een hoop van leren.

Salut,

Eelco

• TGG

Was op zich wel een leuke avond. Veel wijnen open en streekgerechten (o.a. kaas, foie gras, diots, saucisson) te proeven. De wijnen waren veelal van een OK nivo. Heb zelf wat Crozes, St. Joseph, Gigondas van Chapoutier en Jaboulet, alsmede Hortus (Grand Cuvee)Pic-st-Loup gekocht

Niet heel veel gekocht dus, met het oog op de komende weken waar hier overal (nu reeds ook bij Carrefour en Geant) de foires lorsbasten, waar ik iets meer van verwacht.

Organizatie was iets minder, zo waren er geen spuugemmers beschikbaar….. op mijn verzoek werden er een paar nieuwe emmers uit de winkel gepakt. Ook was er een wijn die duidelijk kurk had, op mijn advies werd echter gereageerd met dat dat zo hoorde, dat was hout…. Niet dat het mij veel uitmaakte, ik was toch niet in de markt voor die wijn. Viel wel op dat een ieder gewoon doorproefde, en dat slechts 1 ander persoon het met mij eens was.

Ook de beloofde 10% extra korting werd niet verekend (wel na mijn opmerking natuurlijk…), hoeveel mensen hebben teveel betaald?

Morgen ff oorbellen kopen met de kleine meid voor haar verjaardag, en dan gelijk ff naar de Carrefour hyper naast de juwelier :D

TG

• John Copier

Theo,

Wat een schande en dat roept dan van en voor z'n klanten te staan! Die kurk is natuurlijk een drama maar kom ik hier overigens ook met enige regelmaat op een proeverij tegen maar die 10% korting slaat natuurlijk alles.

Niet meer naar toegaan is het advies van,

John

• Jan J.

Inter marche staat in Frankrijk ongeveer op het niveau van Lidl. Als wijnconsument probeer ik veelal op veilig te spelen en kom daar dus niet. Ik kom eigenlijk nooit op foires. Wat is het voordeel om die wel te bezoeken?

• TGG

Nou Jan, dat is helemaal niet waar, in Frankrijk heb je ook de echte Lidl, en dat is duidelijk een mindere zaak. Bij de Intermarche kun je wijnen van zelfs het caliber 1er cru uit de BDX kopen. Denk dat je niet goed weet hoe Frankrijk in elkaar zit, de Intermarche is gewoon een goede supermarkt met gewoon alle merk artikelen.

De foires, daar worden hele afdelingen van de supermarkt vrijgemaakt voor wijn, er is dan van alles te koop, en veelal ook te proeven. prijzen zijn meestal niet onaardig (maar ja, met internet tegenwoordig…).

Vind het altijd erg leuk om rond te lopen, het voelen en zien van de flessen en het proeven vind ik nog steeds leuker dan internet,

TG

• sjaak kaptein

Intermarché is duidelijk een heel andere zaak als de lidle.

Het zijn keurige wat saaie zaken met een breed wijnassortiment.

• Jan J.

In zei niet dat intermarche gelijk was aan Lidl, gelukkig niet, maar probeerde aan te geven dat intermarche qua geboden luxe ook tamelijk laag staat in het palet van supermakten in Frankrijk. Ik begrijp trouwens niet waarom die duitse prijsvechters in Frankrijk zijn toegestaan. Zelf ga ik veelal naar de Super U en leclerc. Die zijn van een beter niveau dan de Intermarche. Nu ik begrijp wat een foire is realiseer ik me dat ik in het najaar bij Leclerc geregeld een foire heb getroffen. Inderdaad voel je je dan als een kind in de speelgoedwinkel.

• MaartenZzzzz

Jan J. Schreef:

——————————————————-

> Ik begrijp trouwens niet waarom die duitse

> prijsvechters in Frankrijk zijn toegestaan.

Waarom is Mc-Donalds wereldwijd toegestaan? Waarom is er een starbucks op Schiphol? Waarom kunnen we een broodje kroket kopen in Benidorm?

Vrije markt economie wellicht?