zit hier wat bij: Foire aux Vins

• TGG

Jan,

Ik begrijp dat je ook in Frankrijk woont? Weet niet wat er beter is aan LeClerc maar denk dat die discussie op het Supermarche PB gevoerd zal moeten worden. Intermarche is een goede maar inderdaad zoals Sjaak zegt een beetje saai.

Waarom zijn prijsvechters in Frankrijk toegestaan…. laat me de vraag eens omdraaien…. waarom zouden ze niet?

Theo

(die overigens normaal carrefour market client is)

• Robèrt Koopman

Jan J. Schreef:

——————————————————-

> Ik begrijp trouwens niet waarom die duitse

> prijsvechters in Frankrijk zijn toegestaan.

Waarom komen de Franse winkels niet naar Nederland?

Welk concern houdt dit tegen?

Laat maar komen al die winkelketens die het in NL willen proberen!

• Robèrt Koopman

TGG Schreef:

——————————————————-

> (die overigens normaal carrefour market client is)

Carrefour is wel de “Albert Heijn” van Frankrijk lijkt mij.

Ik kwam graag bij de Auchan, ook omdat de Carrefour niet echt in de buurt zat.

Kennissen van me gaan veel naar de ED maar dat is echt een prijsvechter.

• Eelco van Wieringen

Inderdaad, laat maar komen die megadingen. Bij mijn plaatselijke super koop ik pasta van Grand d'Italia of derrie van zachte tarwe (die ze nog HOL gemaakt hebben ook!!!) In Italie onlangs liep ik langs tien meter pasta. Aan twee kanten. Maar goed, dat is dus Italie. In Nederland moet ik mij langs tientallen meters, voorgesneden kaas, gekruide kipkluifjes en gepoederde vleesjus bewegen om ergens helemaal achteraan, weggedrukt tussen voedsel voor poezen die Gourmets zijn, voorgekookte aardappelschijfjes en vers ontdooide vis, een fles water te vinden waar de natuur zelf nog de bubbeltjes in heeft gestopt.

Ik ben erg somber over consumentensmaken. Er staat veel viezigheid in de schappen en mensen kopen het nog ook. En loopt zo'n jan doedel met miep door een mediterrane versie van een supermarkt, dan vrees ik dat ze nog steeds speuren naar zakjes die de naargeestigheid van hun eigen levens onderstrepen.

Salut,

Eelco

• Jan J.

Mooi gezegd! En die duitse supers verpesten ook de voor mij toch belangrijke franse sfeer.

Hier in de buurt staat al een paar jaar een Lidl recht tegenover een prachtig wijnchateau. Elke keer als ik er langs kom probeer ik de andere kant uit te kijken.

• Ruud Göebel

Jan J schrijft:“Hier in de buurt staat al een paar jaar een Lidl recht tegenover een prachtig wijnchateau. Elke keer als ik er langs kom probeer ik de andere kant uit te kijken”. Niet doen Jan want dan zie je juist die Lidl ! :D

Ruud.

• Olaf

De Auchan brochure van de vestiging in Roncq net over de Belgische grens staat sinds vandaag ook on-line:

Foire aux Vins Achan Roncq

Veel Bordeaux brol uit 2007.

Olaf.

• John Copier

139407 keer bekeken en 5 sterren. Komt biennen afzienbare tijd strak de top 100 bienen.

KWALITEIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zilvertje, je verdient een pluim met dit liedje.

John

• sjaak kaptein

Indrukwekkende wijnfolder.

Wat zijn er veel aantrekkelijke aanbiedingen.

Een feest om door te nemen en mogelijk je kelder aan te vullen.

Auchan is wat mij betreft op wijngebied altijd de meest interessante van de Hypermarchés.

Moest tijdens het kijken even denken aan de poging die AH in Oktober in Nederland met zijn airmiles wijnaanbiedingen doet.

Tragisch.

Sjaak Kaptein