Nationale Wijnkeuring

• Udo Göebel

Gisteren mocht ik deelnemen aan de Nationale Wijnkeuring. Zo'n 150 Nederlandse wijnen werden volgens de internationale OIV normen gekeurd door een bont panel van 20 mensen. Daar waren bekende namen bij zoals Gerhard Horstink, Noële Ruitenberg, Magda van der Rijst en onze eigen André Sauerbier. En het complete arsenaal aan MV's: Ron Andes, Lars Daniëls en Tjitske Brouwer. De uitslag gaat bekend worden gemaakt op 20 september.

Mijn conclusie na het proeven van 45 wijnen: wit wordt elk jaar beter. Voor rosé zijn er mogelijkheden. Rood is leuk voor de lokale toerist.

Deze foto stond vanmorgen in de Metro:

• Wim dL

wordt elk jaar beter…. Da's natuurlijk een relatief begrip.

Zit er één witte wijn bij waarvan je dacht dat je hem toch wel echt aan je ijzeren voorraad moest toevoegen???

• Hendrik de vierde

Ijzeren voorraad?

Wel heel goed binnen te houden is een witte Apostelhoeve, en natuurlijk de witte wijn waar ik zelf mijn zweet en zaligheid in heb zitten.

Kijk maar op de site van Aan de brede beek.

• MaartenZzzzz

Prijs/ kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal zoek in de Nederlandsche wijn. Twaalf euro voor een semi professionele “regent” of “auxerrois” is van de zotte gezien het alternatief uit, pak m beet de alsace of luxemburg, veel en veel beter smaakt.