Nieuw Zeeland ontdekt WD..

• Ivan van der Tuuk

Naast de bekende Nieuwe Wereld Wijnlanden ontdekt Nieuw Zeeland ook WD. Speciaal voor deze gelegenheid komt producent Paritua Vineyard (James Kennish en Brianne Fisher) het zelf vertellen en natuurlijk laten proeven.

Kom je ook? Neem gerust iemand mee.

Datum: zondag 20 september

Tijdstip: 12:00-17:00 uur

Toegang: gratis!

Parkeren gratis!

Met vriendelijke groet en graag tot 20 september,

WD Nederland

Ivan ,Olivier & Paul

www.wdnederland.nl

• Eelco van Wieringen

Niet lullig bedoeld, maar van de volgende zin begrijp ik geen snars: “Naast de bekende Nieuwe Wereld Wijnlanden ontdekt Nieuw Zeeland ook WD”. Naast een verschrijving veraadt de zin ik ook een ongekend luxe positie waarin jullie kennelijk verkeren. Maar het kan ook anders bedoeld zijn. Verklaar je nader.

Salut,

Eelco

• Ivan van der Tuuk

Eelco,

Wij hebben voornamelijk wijnen uit de Nieuwe Wereld. Daar hoort Nieuw Zeeland ook bij. Nu komt de producent naar WD (= afkorting voor WD Nederland).

Het is niet bedoeld als luxe positie (ik begrijp niet wat je daarmee bedoeld), het is wel een luxe dat de producent langs komt.

Groet,

Ivan.

• Udo Göebel

Het is krom Nederlands, maar nog steeds een beetje reclame en zo'n evenement hoort op de Evenementenkalender. Dit zou in de huisregels moeten worden opgenomen!

• Eelco van Wieringen

Je zin is zo ongelukkig geschreven, dat je er meerdere dingen in kunt lezen. En de schrijffout draagt bij aan het vertroebelen van het beeld.

Eelco

• MaartenZzzzz

Beste Ivan, Olivier en Paul

Over ontdekkingen gesproken:

Ik ontdekte het scheepsjournaal van kapitein Ortega in een klooster, dat uitkijkt over de zee. In de ochtend van de zestiende februari 1634 legde Ortega z’n schip voor anker achter een koraalrif. Dezelfde nacht nog werd hij aangevallen door piraten. Het in brand geschoten schip zonk op de zeebodem. Tien dagen later werd de kapitein half bewusteloos op het strand gevonden, het scheepsjournaal nog in de arm geklemd. Hij beschreef daarin een wereld van kleine onderwaterwezens, niet veel groter dan z’n duim. Niemand geloofde ‘m, maar weet je? Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn…

• Ivan van der Tuuk

Gelukkig hebben we meer verstand van wijn dan van de Nederlandse taal ;)

@Udo: als ik de regels overtreed, dan moet je het me maar zeggen, ben er niet van op de hoogte dat ik dit gedaan heb. Indien wel, laat het me weten en ik zal het nooit meer doen.

p.s. Groot Parys Chenin Blanc ‘spontane gisting’ heerlijke wijn, bijna doorzichtig, maar wat een smaak.

Groet,

Ivan.

• MaartenZzzzz

Wij van WC eend…..

• Ruud Göebel

Tja Maarten, die wezentjes waren Snorkeltjes en de vervolgzin is: “Toe ga mee naar Snorkelland in de diepe zee en beleef de avonturen van de Snorkels mee”.:) En omdat dit een wijnprikbord is: "Ja, ze lusten ook wijn en op zon en feestdagen een glaasje:

Ruud. (Opa, en kent derhalve vele sprookjes B))

• Eelco van Wieringen

Beste Ivan,

Het punt is dat je nu schrijft dat Nieuw Zeeland julie ontdekt heeft. Dat lijkt mij en anderen iets te gortig en een te grote pluim voor de daadwerkelijk geleverde prestatie. Verder is de aankondiging van een proeverij toegestaan, maar omdat er in de praktijk onduidelijkheden over blijven bestaan, zal het team van webmaster en moderatoren hier op korte termijn (wederom) over in conclaaf gaan. U hoort van ons.

Salut,

Eelco (wijn- en taalkenner)