prosecco

• Jan J.

Ik ben een liefhebber van mouserende wijnen. Echter na wat teleurstellende aankopen vraag ik me af hoe je de goede kwaliteit koopt. De prijzen lopen nogal uiteen en moet alleen je alleen daar op letten?

Kortom wie heeft wat tips voor een lekkere procsecco van rond de 9 euro die niet alleen in een speciaalzaak in Amsterdam verkrijgbaar is.

• Eelco van Wieringen

Jan, ga op zoek naar een Prosecco di Valdobbiadene. Dit is de categorie waarin de betere jongens te scoren zijn. Maar je zult wat meer uit de kontlap moeten halen.

Salut,

Eelco

• John Copier

Ah juist Eelco, van het huis Costa Piane of van Bellerive. Gasparini vind ik trouwens ook de zonde van een hele fles waard. En die flappen zijn weer goed voor de economie. Laten rollen is de mening van,

John

• André

Jammer Jan dat je net Bubbles on the beach hebt gemist.

Maar er komt een herkansing : Proef Champagne en Sprankelend

www.wijnpers.nl/proef

Meer dan 80 verschillende wijnen te proeven!

andré

• Ruud Göebel

Jan J., ervan uitgaande dat je in Frankrijk woont en aan € 9.- een grens wilt stellen voor een behoorlijke mousserende wijn, wat is er dan mis met crémant de Bourgogne, Loire, de Die of

d' Alsace?

Ruud.

• sjaak kaptein

Had intuïtief wat tegen Prosecco.

Had helemaal geen zin om deze mode bubble te proeven.

Kreeg tijdens een voordracht van Frank Smulders de kans om een aantal van de volgens hem beste Prosecco's te proeven.

Beleefd als ik ben doe ik dat dan.

Werd er op geen enkele manier blij van.

Wat jammer dat ik in mijn intuïtie bevestigd werd.

Ben het met André eens dat er bij de Cavas en, Crémants wel vele wijnen met een hoog lekker en plezier gehalte te vinden zijn.

Sjaak Kaptein

• Eelco van Wieringen

Sjaak, elk kookprogramma waarin de culinaire activiteiten ingevuld worden door amateurs die het metier niet eens matig beheersen, wordt geopend met een prosecco (en gevolgd door coquilles met groene asperges). Het gepeupel met zwak ontwikkelde smaak rent achter elkaar aan en leven in het misverstand “origineel” te zijn. Voor meer info over mijn sombere kijk zie: ze hebben er niets van gesnopen maar ik blijf missionaris voor mijn vak.

Salut,

Eelco

• John Copier

Zie deze URL van het prosecco informatie bureau. Dit kan je misschien verder helpen.

http://www.proseccoinformatiebureau.nl/nl/home/

John

• Hendrik de vierde

Prosecco is toch een soort travestiet van een wijn?

voor wat het waard is

uw Hendrik