P. de Bruijn Wijnkopers heeft met Pierre.nl een ‘online-sommelier’ geïntroduceerd. Volgens de initiatiefnemers verschaft de site helderheid in de wildgroei van online-wijnaanbod. De eerste week verwerkte Pierre al een kleine tweehonderd bestellingen.
P. de Bruijn Wijnkopers werd opgericht in 1772 en is naar eigen zeggen de oudste zelfstandige wijnkoperij van Nederland.
Geen tijd
Joost de Bruijn, uit de zevende generatie die leiding geeft aan het bedrijf, verkoopt al jaren wijn via Debruijnwijnkopers.nl, maar wil met Pierre een jongere bemiddelde doelgroep bedienen: ‘Denk aan jonge hard werkende wijnliefhebbers, zoals advocaten, grachtengordelyuppen en Quote 500-types. Ze willen in het weekend een goed glas wijn drinken, maar hebben geen tijd om zich te verdiepen in het immense aanbod.’
Persoonlijke wijnadviseur
Volgens De Bruin is het aanbod op de meeste wijnsites zo groot, dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Pierre brengt op basis van doelgerichte vragen de specifieke smaak van iedere bezoeker in kaart en vertaalt dit naar een passend wijnadvies. De Bruin: ‘Pierre wordt jouw persoonlijke wijnadviseur’, dat is wat we willen uitdragen.
Australische omfietswijnen
De online-sommelier houdt het aanbod bewust klein en hij beperkt zich tot wijnen uit Frankrijk. Volgens De Bruin is Pierre wars van poespas: ‘Geen Australische omfietswijnen of Kaapse kaskrakers dus. Frankrijk is en blijft de bakermat van de wijn. Door enkel Franse wijn te bieden, keert Pierre terug naar de basis en garanderen we kwaliteit.’
Nieuwe klanten
De Bruijn kijkt terug op een goede eerste week, waarin een kleine tweehonderd bestellingen werden geplaatst op Pierre.nl. ‘Dat is boven verwachting goed gegaan, ook omdat het allemaal nieuwe klanten zijn voor ons.’
Bron: Twinkle Magazine (online versie)
http://www.twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=27046