Pierre.nl

• iRalph

P. de Bruijn Wijnkopers heeft met Pierre.nl een ‘online-sommelier’ geïntroduceerd. Volgens de initiatiefnemers verschaft de site helderheid in de wildgroei van online-wijnaanbod. De eerste week verwerkte Pierre al een kleine tweehonderd bestellingen.

P. de Bruijn Wijnkopers werd opgericht in 1772 en is naar eigen zeggen de oudste zelfstandige wijnkoperij van Nederland.

Geen tijd

Joost de Bruijn, uit de zevende generatie die leiding geeft aan het bedrijf, verkoopt al jaren wijn via Debruijnwijnkopers.nl, maar wil met Pierre een jongere bemiddelde doelgroep bedienen: ‘Denk aan jonge hard werkende wijnliefhebbers, zoals advocaten, grachtengordelyuppen en Quote 500-types. Ze willen in het weekend een goed glas wijn drinken, maar hebben geen tijd om zich te verdiepen in het immense aanbod.’

Persoonlijke wijnadviseur

Volgens De Bruin is het aanbod op de meeste wijnsites zo groot, dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Pierre brengt op basis van doelgerichte vragen de specifieke smaak van iedere bezoeker in kaart en vertaalt dit naar een passend wijnadvies. De Bruin: ‘Pierre wordt jouw persoonlijke wijnadviseur’, dat is wat we willen uitdragen.

Australische omfietswijnen

De online-sommelier houdt het aanbod bewust klein en hij beperkt zich tot wijnen uit Frankrijk. Volgens De Bruin is Pierre wars van poespas: ‘Geen Australische omfietswijnen of Kaapse kaskrakers dus. Frankrijk is en blijft de bakermat van de wijn. Door enkel Franse wijn te bieden, keert Pierre terug naar de basis en garanderen we kwaliteit.’

Nieuwe klanten

De Bruijn kijkt terug op een goede eerste week, waarin een kleine tweehonderd bestellingen werden geplaatst op Pierre.nl. ‘Dat is boven verwachting goed gegaan, ook omdat het allemaal nieuwe klanten zijn voor ons.’

Bron: Twinkle Magazine (online versie)

http://www.twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=27046

• Hendrik de vierde

200 nieuwe klanten komen zo maar uit de lucht vallen?

Ik zeg: BLUF

X(

• TGG

Of goeie marketing Hendrik IV

TG

• sjaak kaptein

Een heel wakker stijlvol initiatief.

Bravo.

Sjaak Kaptein

• romke van dijk

Zó dat spettert echt van het scherm af, ben echt onder de indruk!

Een kleine tweehonderd bestellingen … ik denk dat ze de reguliere particuliere omzet van de Bruijn er even door heen hebben laten lopen.

Maar nogmaals dit is echt sterk en ik ben benieuwd wie deze site heeft ontworpen.

groet,

romke

• Eelco van Wieringen

Het tegendraadse evenals de vormgeving is goed gekozen. Maarruh…, die wijn/spijs-combinaties zou ik niet al te serieus nemen.

Salut,

Eelco

• Ruud Göebel

Techisch gezien, erg goed gemaakt. Hulde! Een flink aantal van de 200 “nieuwe” klanten, zullen denk is toch voor een deel oude klanten van P. de Bruijn zijn, die deze bestelwijze even wil testen. (Trouwens 200 nieuwe klanten binnen een week in dit marksegment is wel héél veel hoor) Op: www.wijnwijs.eu is ook het e.e.a te lezen over dit verfrissende initiatief.

Ruud.

• iRalph

ik moet je zeggen dat ik het ook wel een leuk idee vind. over de keuze regels is best goed nagedacht. thema en design is ook wel lollig. technisch is het beslist geen hoogstandje, maar dat hoeft natuurlijk ook niet

echter: de site is volstrekt onvindbaar in google en blijft ook moeilijk vindbaar in google. flash sites zijn dramatisch voor je pagerank en derhalve geloof ik ook niet dat men in 1 week 200 nieuwe klanten heeft weten te werven. nieuwe klanten werven via internet wordt op deze wijze een drama.

Het initiatief vind ik absoluut te prijzen. Dus: leuke gimmick, maar m.i. voor online verkoop (wat volgens mij het doel is) is het niet geschikt. Dat wordt een ROI uitdaging zeker als men bij het filmpje een echte fles Petrus gebruikt heeft . :-)

Trouwens: de actie ‘win een fles Petrus’ is volgens mij verboden. De reclame code commissie kan je hiervoor beboeten.

• Udo Göebel

Site ziet er strak uit en schitterende foto's. Duurt wel erg lang voordat het geladen is. Kwam ook gelijk wat technische fouten tegen.

Erg slecht dat pas bij definitief bestellen blijkt dat je bezorgkosten moet betalen. Hoe meer je besteld hoe meer bezorgkosten lijkt wel.

Die 200 bestellingen lijkt een regelrechte leugen getuige het ordernummer 55 (sorry voor het plaatsen van een fake-order). Bij het plaatsen van de volgende fakeorder komt ordernummer 56 naar voren. Als ik hun eigen testbestellingen eruit haal zijn het maximaal 50 orders. Dat aantal is al waanzinnig hoog.

De petrus actie is magnifiek en goed bedacht om veel emailadressen te verkrijgen.

Alles bij elkaar is het in de basis gewoon de zoveelste nieuwe website, wel een die er heel goed uitziet en waar veel geld aan besteed is.

• Ruud Göebel

Hoi Ralph, voor de hoger begaafden op IT gebied, zoals jij, is dit waarschijnlijk een “makkie” maar voor lieden zoals ik, is dit een “Mont Blanc”aan vernuft::o

Ruud.