onze volgende wijn:
Haut Bages Liberal 2000
vrij gesloten in het begin, iets meer open na een half uur. Boers en herkenbaar als Pauillac, stoer en stevig..
Laten liggen de komende 4-5 jaar, wordt mooier, nu 89-91 pt.
De volgende witte staat in het glas
Gelijk maar even toevoegen:
Donnhoff Niederhauser Hermansholle Auslese Lange Goldkapsel 2006
Uitstekend glas al hadden we achteraf iets meer geweld verwacht, recent Spatlese Versteigerungs Spatlese 2005 gedronken met John en Stein en deze was out of this world. Maar ok de wijn is jong en veelbelovend, nu voor mij 92-94 pt.
Heerlijke avond vanavond met ons 2en, een kleine voorbereiding gedaan voor Urzig1. De uitnodigingen gaan binnenkort de deur uit, maar niet voor ondergetekende met John, Soos en Thijs kwartier heeft gemaakt. We gaan met 12 personen naar Urzig in mei 2010, allemaal die-hard prikkers -> DHP
Dit soort avondjes zijn om in te lijsten, als je tenminste houd van goed gezelschap en een mooi glas, Die Cos d' Estournel 1989 prikkers ( ome Bob geeft de wijn 88pt:( Dat zij hij fout al dateert zijn laatste proefnotitie van 1997, mijn advies aan Bob -> proef deze wijn nog eens goed! Puur genot, fluweel, inhoud en zo geweldig lekker..
Die 2 GG Riesling wijnen, Pffffffffffffffffft -D
Ik analyseerde de Deiss trouwens als volgt: Pinot fruit..twijfel tussen Bourgogne (zoete stijl) en Duitsland Ahr Spatburgunder, 12 jaar oud…
John bedankt voor vanavond en we zien elkaar wel weer in de Moezel, ik ga dromen met een glimlach