De wijnen van de 16e

• Olaf

Was het maar waar John. Het was in Auchan de tweede wijn van Fieuzal de “L’abeille de Fieuzal 2000” met de promo drie kopen en drie gratis dus voor 4,95 de fles.

En hoe was het gisteren bij Auchan, nog iets meegenomen?

groet,

Olaf.

• John Copier

Klein foutje. Neemt niet weg dat naar mijn verkregen informatie die wijn met een uur weg was. Tweede dag dus noppie. Maar we hebben wel wat moois mee op huis genomen. De wagen zat tot de nok vol en zo halen we de Kerst wel.

Zonet even gesnoept van de Ch9dP van Usseglio 2007. Uiteraard jong maar wat een kracht wat een mooie ronding. Ik ben wel blij met die wijn. Toen wij vertrokken was ook die wijn op. Ook heb ik de laatste Potensac meegenomen. Château Poujeaux uitverkocht. Lege schappen, gewoon naar en dat voor de tweede dag. Maar hoe gaat zoiets. Ik sta net de in paars(lila) gewikkelde conseillante te bewonderen, toch een flesje van 89,95 en daar dringt ene Belg voor en neemt alles in zijn karretje. Ook de La Gaffelière voor 35,95 verdween ala sneeuw voor de zon. En dan moet de foire nog haast 3 weken. Ik schat in dat begin volgende week de helft weg is. En er staat wat, dat kan ik u verzekeren.

Verder nog een paar kilo sardientjes, eendelever en een kilotje Coquilles saint jacques. Ons komt de winter wel door.

John

• Olaf

De eerste dagen zijn er altijd Belgische wijnhandelaren die daar komen inkopen (ja in een supermarkt aan particuliere prijzen incl BTW ) )om het daarna in hun eigen wijnwinkel in België verder te verkopen. Ook in België bij het wijnfestival zie je hetzelfde. Vrij irritant als je als particulier een flesje van het een of ander wil kopen en er staat daar een wijnhandelaar alle kisten van die wijn in zijn karretje te laden en ook in die van zijn vrouw zodat er niks meer overblijft.

Je moet weten dat de rekken bij Auchan regelmatig worden aangevuld (als er nog voorraad binnenkomt waarvan ze nooit weten wat wanneer aankomt). Zo heb ik daar vandaag nog de Usseglio 2007 rood en 2008 wit en Potensac op de schappen zien staan.

Ook staan er wijnen op de schappen die niet in de brochure staan dus altijd even een rondje “scanning” doen. Vanadaag o.a. Domaine l'A van Stéphane Derenoncourt in twee jaargangen gezien alsook Clos Rougeard 2004, Saumur-Champigny.

Net als jij ben ik even langs de food afdeling gegaan en van die heerlijke dingen meegenomen.

Olaf.

• Ruud Göebel

Udo, die 1985 Y (droge wijn van Yquem) met botrytis) ??:S Leg dat eens uit? Uw leergierige! ;)

Ruud.