Wijn- en drinkliederen

• Eelco van Wieringen

Van die wijn/muziek-proeverij gaat het echt wel een keer komen. De prikkers die mij wat intiemer kennen, weten dat ik zit te azen op het juiste moment.

Intussen alvast wat muziek. Kies er zelf maar een fles (of wat) bij uit. Ik begin de dag met Ramses. Let op de ontroerende eerste zinnen. Heel veel pijn.

Ik drink

Salut,

Eelco

• romke van dijk

5 uur van de zelfde ster, mooi voor de afterparty, aas flink door Eelco!

Het blijft een mooi plan.

groet,

romke

• Robèrt Koopman

Oei…

Bdenk mij dat ik nog wat cd's van prikkers heb liggen…..:o

Ik moet deze terugsturen, ik kwam even in een dip en vergat het.

Stapeltje ligt klaar, ik ga het regelen!

• TGG

Eelco,

als je het juiste moment geaasd hebt, dan kom ik! Op mijn drinkliederen rust echter een internet embargo, zal ze ooit wellicht live kunnen vertolken tijdens een afterparty X(

Theo

• Eelco van Wieringen

Ik aas in overleg met jou. We maken het de de 923 km (bron: Michelin) meer dan waard. Joost heeft overigens een patent op after-party-drinkliederen. Na een dag doorzakken te zijner huize, volgend op een legendarische proeverij te Barendrecht, werd de gitaar afgestoft. Een oerknal aan muziek volgde. Would you be the one, to go out on the edge… Na de zoveelste bis melde Joost dat zijn versie beter is dan het origineel (wie deed dit ook alweer?) Goed, cdeetje op in het apparaat, en verdomd, HET KLOPTE!!!

Zeg Theo, heb je iets aan een piano? Die staat er. Ik intussen blijf veilig aan de consumerende kant van de muziek en luister naar een proostlied op de hoeren.

Salut,

Eelco

• TGG

Zeer gewaardeerde Eelco,

Ik heb zeker wat aan een Piano, maar hoe krijgen we 'm hier?

Theo

• tomm

fwiw: op het Festival van Vlaanderen in Gent kan je dit weekend een heel bijzonder concept ontdekken: het wijnconcert. Samen met wijnsommelier Hilde Jonckheere en musicologe Jelle Dierickx kan je wijn degusteren en terwijl proeven van de muziek die er uit voortvloeit.

http://www.festivalgent.be/Programma/Avontuur/tabid/56/ConcertId/15/language/nl-BE/Default.aspx

• John Copier

Mijn drinklied ligt inderdaad nog bij Robèrt. Volgens mij om er een verzamel CD van te maken. Ik hoef die kopie niet terug. Geniet er van en vind je het niets dan zie ik de CD wel op de 8ste van hand tot hand gaan.

Ik bedenk ineens dat er twee soorten drinkliederen zijn. 1 om naar te luisteren in de luie stoel met een goed glas binnen handbereik en 2 met het hemd open, wijn op tafel en in het glas, zweet op het voorhoofd en … Laat hier je persoonlijke fantasie spreken. Het eerste is rond 23.00 uur afgelopen en het 2e begint om 23.00 uur en minimaal tot de zon opkomt of de strooiwagens gaan rijden. Op dat moment vangen de vieze liederen aan.

John (met een “voorheen” uithoudingsvermogen van dik 48 uur. Dit moet weer eens worden afgestoft.)

• martin

Sinds Frans Bauer het lied Griechische Wein van Udo Jurgens heeft vertaald in “Drink Griekse wijn” en dit met grote regelmaat zingt, ben ik uiteraard fan geworden van Frans. En net als hij zeg ik daarom “doen”, oftewel, dit is mijn favoriete Wijn-en drinklied!:D

Mvg

Martin

• Eelco van Wieringen

>:D<