Ik heb goed naar John Bonham op drums geluisterd en gekeken. Duidelijk is dat hier ook smaken verschillen.
Naar mijn mening houdt hij de drumsticks verkeerd beet,(beide sticks onderhands terwijl je om goed te kunnen drummen links de stick bovenhands moet houden) daarom kan hij alleen maar trage afterbeats drummen zoals je sinds Ringo Starr bij de meeste beatbandjes ziet. Naar mijn mening het ergste op drumgebied.
Zoek eens naar Buddy Rich dan zie en hoor je pas wat echt drummen is. Gene Kruppa is een goed voorbeeld uit een verder verleden. Michael (Mike)Serrano is een goed voorbeeld uit de huidige generatie drummers die echt kunnen drummen.
Jan,
mooie bijdrage Jan maar het gaat tijdens de organisatie bij Eel totaal anders. Er wordt een belangrijke bijdrage gevraagd van de prikkers met de baard in de keel. Dat is iets anders dan op de kaken. Drummen doen we met elk voorhanden zijnde voorwerp. Onderhands of bovenhands maakt niets uit. Toch wil ik wel een kleine waarschuwing laten horen om goed toe te zien op flankerende bewegingen tijdens het gelijktijdig drummen en heffen. Daar moeten we nog een slachtoffer voor zien te vinden maar is bij Eel in vertrouwde handen. Aan de stem en het repertoir zal het niet liggen. Er liggen dik 45 jaar ervaring bij mij in de kast. Een griepje zoals laatst kan echter roet in het eten gooien. Ik vertrouw er op, dat in dat geval de overige prikkers de draad naadloos oppakken. Ik bied mij geheel vrijwillig aan om enige zwaaibewegingen te doen opdat het ritme van hefhand en drumvoet(en) in ritme blijft. Een keukentafel of trapje als kleine verhoging is voor mij voldoende. Een biljart is het summum als verhoging. Misschien te veel gevraagd maar je kan niet weten of een van de deelnemers toevallig een biljart heeft en kan meenemen.
Noteer maar Eel.
John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?