Top Trio's uit Spanje

• Juan

Morgen is het weer zover……..de volgende KURK proeverij en ditmaal ben ik de gastheer…..al een week druk bezig met de voorbereidingen. De flights zijn ingedeeld en de flessen staan al een weekje rechtop…..

We (8 personen) proeven alles blind. Ter tafel komen 8 flights van 3 flessen uit een bepaald gebied van Spanje.

De gebieden:

Bierzo

Ribera del Duero

Rioja

Priorat

Jumilla

Toro

Mix Spanje (3 verschillende gebieden uit Spanje en alle 3 afwijkend van de hierboven genoemde gebieden)

Piraat nieuwe wereld (3 flessen uit 1 ander nieuwe wereld land)

5 punten per juist geraden gebied, 2 punten voor het juiste domein en 1 punt voor een juist jaar…..

Lastig, lastig, lastig…….en aangezien we allemaal nog in opleiding zijn….is het naast leerzaam vooral leuk EN erg lekker!! :)-D

Mooie charcuterie en kazen gekocht bij Inge Schoonvliet (wooooow) in België, kilo foie erbij, mooie ossehaas…….en een geweldig zoet fruitig nagerecht! Volgens mij zijn alle ingrediënten aanwezig voor een mooie proeverij….

Wordt ver……

Hasta Luego

John

• Ruud Göebel

Hé John, dat ziet er meer dan goed uit, ik zie dat je mooie lekkernijen hebt gekocht, maar ik lees nergens dat jij er mee aan de slag gaat! :D Zit zeker een kokert bij de langskomers? :)

Veel plezier morgen.

Ruud.

• Juan

nou nou nou Ruud……dat is nu typisch weer zo'n negatieve benadering……misschien kijk je nog wel zo: ::o …..want ik snij namelijk persoonlijk de kaas! :D

Hasta Luego

John die benieuwd is wie van de KURKERS zich op dit moment aan het verdiepen is in de typiciteiten van de bovengenoemde wijngebieden……..na morgen blijven er 2 KURK winnaars….of komt er een 3e bij……(tu)

• Ruud Göebel

John, kijk je goed uit met dat kaasmes!?! Er zit een scherpe en een botte kant aan, als je een stuk kaas gaat snijden zit je duim meestal vlak bij de onderzijde van het mes en je raad het al: dat is de scherpe kant! >:D<

Ruud.

• Willem G

Ter voorbereiding drink ik vanavond al mijn Bierzo's op.:)o. En af en toe een glaasje water. Weet ik zeker dat ik morgen 100% nuchter aan de start verschijn.

Ben benieuwd welke rode Spanjaard het best combineert met de foie.

En carpaccio is ook lekker!

John, ik help je wel een handje met het snijden van de kaas. Stel je voor dat je je handen beschadigt en de kurketrekker niet meer kunt hanteren.:D

Ik heb er weer zin in. Tot morgen!

Willem.

• MaartenZzzzz

Bij top trio's uit Spanje denk ik toch aan hele andere dingen.

Van der Vaart, Sneijder en Huntelaar :D

• Juan

Maarten,

Ik dacht dat je ging zeggen:

Yolanthe Cabau van Kasbergen, Penelope Cruz en Juan van Trijp……..:D

Hasta Luego

John

• de Sjaak

morgen zijn die Kurkers de Sjaak..

Sjaak

• MaartenZzzzz

Ik moet zeggen…het kwam in me op. Maar ja…das weer zo plat.

Heel veel plezier morgen gewenst …ook zonder de dames.

• Juan

Haha Sjaak…..ik vrees dat je gelijk hebt! Als je alles goed hebt scoor je 115 punten punten. Ik heb nu al heel veel respect voor de persoon die meer dan 35 punten haalt……

Overigens is het het belangrijkste dat we gaan genieten van zeer mooie wijnen!

Hasta Luego

John