welke wijn bij Mexicaans

• Eelco van Wieringen

Hoi John, ik zit nog een beetje na te schudden van die laatste opmerking van jpu over de pleerollen :-)

Maar ajb, zeg niet dat je de receptuur voor de soep onbekkomerd kunt vermenigvuldigen met het aantal eters, dat gaat met name op het vlak van de kruiderij hopeloos fout. Vooral minder gebruiken. Anders heb je die pleerollen nog tijdens het eten ook voor het andere end nodig.

Salut,

Eelco

• John Copier

Ja je hebt gelijk. Dus vanaf ui steeds minderen bij het aantal personen. Knof en oregano kan naar mijn mening geen kwaad. Anders de knof koken en niet bakken. Goed voor het zalfje.

Pleerollen zijn voor de bekende zaken maar ook voor de snuit, neus en vingers. Heb je aan het eind van de avond nog over dan is een pleerol ook leuk zoals in de voetbalstadions in gebruik. Nee, niet zoals in Groningen.

John

• Ruud Göebel

Beste John, één kleine aantekening! Verse capucijners zet je niet in de week, gedroogde capucijners wel, voor de rest ben ik content, die spekblokjes en karbonades heb ik om bekende redenen al aan de kat gegeven! >:D<

Ruud.

• Ruud Göebel

John, ik vond ook nog 75 gram rul gehakt in je recept en dat is nu door de hond van de buren opgegeten, hij liep wel de hele avond met een pleerol in zijn bek, maar géén nood, hij kwispelde wel met zijn staart! :D

Ruud.

• Mathieu Wechseler

Een jonge rode Lirac.

• John Copier

Verse capucijners zijn bij mij de capucijners van dit jaar, hooguit vorig jaar. Helaas geen eigen tuin want dan zijn capucijners pas echt vers. Bij mij dus “belegen vers” en die gaan bij mij in de week.

Die kat en hond hebben bij jou een geweldig kosthuis. Kijk uit voor de chinees om de hoek met die vetgemeste beestjes. Die hond kan trouwens altijd nog in het circus gaan werken. Met een pleerol in z'n bek? Zoiets verzin je toch niet! Kijk maar uit voor mevr. M. Thieme.

John

• TGG

Net terug van de plee 8-)

Gisterenavond een heel stel vrienden op bezoek, simpel maar oh zo lekker Mexicaans gegeten, Nachos vooraf, dan een bonenovenschotel en buritto's.

Ons dronk daarbij als apero Margaritas, daarna Corona, Desperado (en toen dat op was seizesoixantequatre). Voor de enkele wijndrinker hield ik het simpel met een Ventoux, er kan toch geen wijn op tegen het peper geweld X(. Bij het desert van verse ananas overgoten met rum en kokos, dronken we wat Moscat-Asti. In plaats van koffie dronken we nog wat Patron Anejo (dat is het echte werk>:D< ).

Een mooie late avond, op bureau kunnen ze meegenieten van de bonen vandaag :D

Wie weet trouwens wat het verschil is tussen buritto, enchilada, fajita of quesadilla???

Theo

• Robèrt Koopman

TGG Schreef:

——————————————————-

>

> Wie weet trouwens wat het verschil is tussen

> buritto, enchilada, fajita of quesadilla???

Is het verschil niet te vinden in de kruiden die er traditioneel in behoren te zitten?

Ik ben niet zo'n liefhebber van de Mexicaanse keuken dus weet het niet precies.

Slechte ervaring gehad in de Warmoesstraat bij een Mexicaans restaurant.

Moest eerst bijzonder (te) lang wachten, het enige echt gepeperde onderdeel van maaltijd was de rekening

• John Copier

Is de mexicaansegriep al waargenomen?

John