Nieuw glossy voor wijnliefhebbers

• MaartenZzzzz

Op donderdag 24 september 2009 verschijnt het eerste nummer van WINELIFE. (vandaag dus)

Wie heeft m al en wil er iets over kwijt?

• Jeroen

Hmm nog niet gezien, wel hun website…binnenkort met eigen online webshop. Daar krijg ik de kriebels van…. wss staan de wijnen die straks ook in de webshop staan wel heeeeeel erg vaak in het blad.

Een wijn magazine moet geen wijn willen verkopen, dan wordt je gewoon een reclameblaadje.

• MaartenZzzzz

Ik heb hun website ook eens bekeken…en wat lees ik. Louter berichtjes die ik twee weken geleden al op twitter voorbij zag komen. Maar ik zal niet te vroeg oordelen.

• Willem(***)

Ik heb het al gelezen Maartenzzzz..

mijn mening, ach het zoveelste blad. Mooi papier dat wel..

Wel een opvallende PN van een bekend prikker..

Ik werd niet warm van het blad maar dat kan voor vele anderen totaal anders zijn. Het heeft wel een frissere uitstraling dan de bekende wijnbladen. Ik heb het na 3 minuten weg gelegd, dat zegt ook iets.

Maar ik heb het meeste wat er in staat vaak al via het internet (waaronder ons Dorpsplein) gelezen.

gr

Willem

• iRalph

Leuk blad hoor! Wel gedurfd om in een tijd waar advertentie inkomsten in een vrije val zitten (en blijven) een blad te starten.

De long tail van blogs met allerlei niche onderwerpen worden onze toekomstige informatiebronnen. bladen en magazines waar meer dan 70% waist in zit, zullen we niet meer lezen. Waarom zou je ook? Je betaalt voor iets wat voor meer dan 70% niet aansluit bij wat je wil. Zelfde als kabel TV. Meer dan 98% kijk ik niet eens. En toch betaal ik ervoor.

Iedereen stelt nu en in de tekomst zijn eigen nieuws samen uit de diverse blogs over de hele wereld. Iedereen kan dus schrijver worden en hoeft niet te hopen en te bidden dat hij ooit door perswijn, winespectator, FD wordt ingehuurd om een lulverhaal te schrijven. Als je talent hebt, kom je dus vanzelf wel bovendrijven.

Ga maar lekker bloggen en twitteren. Waarover maakt niet uit. Er zijn heus wel mensen in de wereld die graag willen lezen over jouw onmetelijke kennis en passie voor lego of thermo dynamica of trapgevels of wijn en saus.. ;-)

Doe dat allemaal een beetje intelligent en je hebt zo vele volgers. Meer dan een Hubrecht GBJ Duijkerman in het FD. ECHTE volgers bedoel ik dan. En zo'n blogger? Die schrijft lekker elke dag zijn 1-2 verhaaltjes. Verkoopt 10-15 advertentie posities op zijn blog voor 150-200 euro per maand en je leeft beter en makkelijjker dan menig journalist en de adverteerder heeft èn een beter audience èn een veel betere ROI op zijn advertentie. VEEEEL beter zelfs! Hoe meer bezoekers je als blogger gaan volgen hoe meer geld je kan verdienen.

ik heb ooit tegen twee prikkers verteld dat ze dit zouden moeten doen. Eentje zo'n 3/4 jaar geleden en de ander zo'n 3 jaar geleden. Ga maar schrijven over je passie, maar doe het wel elke dag. Ga schrijven tot je erbij neervalt en heb geduld. Veel geduld. Google doet de rest.

Kranten, magazines zouden doodsbenauwd moeten zijn…

• Udo Göebel

Hij ligt voor me. Zou het niet snel een glossy noemen, ze zeggen zelf: “tijdschrift voor wijnliefhebbers”.

En Prikkers zijn overduidelijk niet de doelgroep, het richt zich op de gewone wijndrinker. Heel anders dan bvb Perswijn of Proefschrift.

Persoonlijk vind ik het echt een verrijking voor Nederland. De specifieke informatie via blogs en andere internet kanalen is leuk voor ons nerds, maar iemand die wijn een leuke hobby vind en er op de bank wat meer over wil lezen is toch echt een andere doelgroep.

Pagina 23 is leuk, daar komen ‘kenners’ aan het woord, een rijtje van eerst dan Nicolaas Klei, dan Udo Göebel en dan Jancis Robinson. Ha ha ha.

Zeg er hier gelijk bij dat ik niet objectief ben want er staat een aanbieding van mij in en vriendinlief heeft een mooi verhaal over Zuid-Afrika geschreven. Ben ik wel een beetje trots op want het is het grootste verhaal uit het blad!

• Christian Callec

Pfffff…. en de volgende pagina dan?

Pag. 23: Nicolaas Klei, Udo Goëbel, Jancis Robinson, Tim Atkin

Pag. 24: Gert Crum, Christian Callec, Thérèse Boer, Astrid Joosten, Karel de Graaf…

;)

Overigens een leuk stukje van Sabina, Udo! (tu)

M.vr.gr.

Christian

• Jeroen

Ok nu een echt oordeel… net gekocht

Ziet er best ok uit, mooi papier !!, mooie foto's, goede lay out, gelikt

Nieuws tja dat is al gezegd….loopt achter maar goed niet iedereen leest alles op het net.

Prachtig onzinstuk over moskou…en dan in een wijnblad vragen aan moskovieten waar ze zelf graag naar toe gaan. Favoriete wijnbars, ken ik niet, ga niet…weet niks van wijn…lambrusco oh ja das lekker. Hadden ze er uit mogen laten.

Zuid Afrika komt er goed uit, leuk.

Maar echt boeien….nee niet echt. Krijg er toch een beetje een gevoel bij van een hip mediabedrijfje wat ook maar wat met wijn wil gaan doen omdat het hip is. En die online winkel he…..dag onafhankelijkheid en objectiviteit.

• Udo Göebel

@ Jeroen: Vergeet de doelgroep niet!

En een online winkel en objectiviteit? Er zijn toch genoeg voorbeelden dat dat goed gaat? Denk aan NRC, Volkskrant etc.

Ook in dit eerste nummer van Winelife staat een test en zijn er aanbiedingen en die hebben niets met elkaar te maken.

@ Christian: een leuk stukje? 10 pagina bedoel je! En pag. 24 mag er ook zijn :-)

• Christian Callec

@ Udo,

Het was geinig bedoeld…

Je zult het, denk ik, bij de volgende nummers begrijpen… (tu)

M.vr.gr.

Christian

(die morgen naar Chili vertrekt)