Udo, twee toko's waar ik nimmer teleurgesteld ben zijn Da Francesco en Le Cantele, dat laatste zit in een parallelstraatje van de Via Cavour, heel dichtbij het Foro Romano/Colosseo (die kant). Hele eerlijke, authentiek Romeinse tent. De bacallà (bacalao) is heerlijk, de pizza's nergens beter en ook met pasta weten ze wel raad. Men spreekt een klein woordje Engels, maar dan ook wel een heel erg klein woordje. In 2004 was ik er nog en ik betaalde rond de 25-30 euro met twee personen (stuk bacallà, pizza en twee glazen wijn per persoon).
Da Francesco zit vlak achter het Piazza Navona, daar ben ik al tien jaar niet meer geweest, dus het kan veranderd zijn. Toentertijd at ik er voor (omgerekend) 20 euro met twee personen (fles wijn, bordje pasta, stukje vlees), laat het nu verdubbeld zijn in prijs en gelijkgebleven van kwaliteit, dan heb je het nog prima. Ik denk dat ze daar wel Engels spreken.
Ik kan mijn goede vriend Mario eens vragen, die woont er nu al heel wat jaartjes en sinds kort heb ik weer contact met hem (leve facebook! ).
Waar gaattie heen in Rome, wanneer gaattie, welk soort eten zoektie (pizza/pasta/vlees/vis/van-alles-als-het-maar-lekker-is), hoe lang blijftie en wat mag een maaltijd zo ongeveer kosten?
Saluti!