Rome culinair

• Jan J.

Ik gloof meteen dat die dochter een kloon van jou is maar je moet er ernstig rekening mee houden dat als je met een clubje bent dat dan alles gauw al lekker is. Je kan je dan niet permiteren om de Johannes van Dam uit te hangen.

Mijn vrouw heeft overigens Italie en Rome zonder mij nog twee keer bezocht en er wel heerlijk gegeten. De eerste keer was in Verona tijdens een medisch congres waar ze voor was uitgenodigd en de twee keer was ze uitgenodigd om de receptie en diner ter gelegenheid van de inauguratie van de huidige president bij te wonen.

• romke van dijk

Dan moet je wel heel trots zijn op je vrouw die dat allemaal zonder jou mag ervaren! Wat vond ze van Berlusconi?

• Jan J.

Die was er ook met zijn lijfwachten maar bleef heel kort want hij is van de andere partij.

Ik bedoelde overigens met mijn bericht dat er in Italie wel goed te eten valt indien er gescoord moet worden. In restaurants is die kans veel kleiner en je moet er ook nog voor betalen.

• iRalph

——————————————————-

> Dan moet je wel heel trots zijn op je vrouw die

> dat allemaal zonder jou mag ervaren! Wat vond ze

> van Berlusconi?

Berlusconi is de premier en niet de president en was ook geen premier tijdens de inauguratie ;)

• Ruud Göebel

Beste Ralph, in tegenstelling tot vroeger kun je nu de smiley's gewoon plakken, doe op de volle maan rechts klikken in het reactievak en je krijgt een aantal mogelijkheden.

Ruud.

• John Copier

Nee Jan, h e l e m a a l fout. Mijn dochter heeft mijn smaak zo niet beter en zoiets heeft niets met een “kluppie” van doen. Dat is te neerbuigend. In het vervolg stoppen met raden en veronderstellen.

John

• Jan J.

Als je van negatieve veronderstellingen uitgaat van prikbordbijdragen dan zal je het moeilijk hebben.

Ik was overigens niet aan het raden en veronderstellen maar probeerde een analyse te maken van de stituatie zoals jij schetste. Daar lijkt me niets mis mee. Goede discussies gaan altijd via niet negatief bedoelde analyses en niet via gevoelens zoal jij die etaleerde.

• Jan J.

Ralph wordt het niet eens tijd dat je uit die wijnkelder komt en je gaat verbazen wat je allemaal gemist hebt.

• merijntje mortirolo

Udo, twee toko's waar ik nimmer teleurgesteld ben zijn Da Francesco en Le Cantele, dat laatste zit in een parallelstraatje van de Via Cavour, heel dichtbij het Foro Romano/Colosseo (die kant). Hele eerlijke, authentiek Romeinse tent. De bacallà (bacalao) is heerlijk, de pizza's nergens beter en ook met pasta weten ze wel raad. Men spreekt een klein woordje Engels, maar dan ook wel een heel erg klein woordje. In 2004 was ik er nog en ik betaalde rond de 25-30 euro met twee personen (stuk bacallà, pizza en twee glazen wijn per persoon).

Da Francesco zit vlak achter het Piazza Navona, daar ben ik al tien jaar niet meer geweest, dus het kan veranderd zijn. Toentertijd at ik er voor (omgerekend) 20 euro met twee personen (fles wijn, bordje pasta, stukje vlees), laat het nu verdubbeld zijn in prijs en gelijkgebleven van kwaliteit, dan heb je het nog prima. Ik denk dat ze daar wel Engels spreken.

Ik kan mijn goede vriend Mario eens vragen, die woont er nu al heel wat jaartjes en sinds kort heb ik weer contact met hem (leve facebook! ;)).

Waar gaattie heen in Rome, wanneer gaattie, welk soort eten zoektie (pizza/pasta/vlees/vis/van-alles-als-het-maar-lekker-is), hoe lang blijftie en wat mag een maaltijd zo ongeveer kosten?

Saluti!

• marie Florence

In Rome kun je uitstekend eten, maar je moet de adressen kennen (zie o.m. Michelingids). Restaurants bij toeristische plekken zijn helaas vaak ‘tourist traps’. Goede restaurants (dus geen trattoria's) zijn helaas wel prijzig. Uit mijn zesjarige Rome tijd twee betaalbare favorieten:

La Scala, Viale Parioli (buiten het centrum)

Da Fortunato Via del Pantheon, 55 (inderdaad vlak bij het Pantheon, maar mooie verse vis).

Verder is voor lunch allla Rampa aardig, Piazza Mignanelli, 18 (vlak bij Piazza di Spagna), groot terras met zowel toeristen als Italianen, heerlijk antipasto buffet.